هراسِ حراست از دست دانشجویان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ایستادگی و اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران روز شنبه ۲۳ اردیبهشت در برابر تلاش ماموران حراست برای تحمیل حجاب اسلامی با شعار کوبنده “زن، زندگی، آزادی” بازتاب وسیعی یافت. دیگر شعارهای این اعتراض متشکل دانشجویان چنین بود: “ دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد.”، “این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت.”

هشت ماهِ نفسگیر، هشت ماه که رژیم اسلامی هر جنایتی که از دستش برمی آمد انجام داد تا اعتراض و مبارزه را سرکوب کرده و جامعه را به حالت قبل از انقلاب زن زندگی آزادی برگرداند، اما همه جای ایران میدانگاه جنگ است. حتی هر انسان ناآشنا به امور “جنگی” هم می تواند با یک مشاهده ساده به این نتیجه برسد که رژیم اسلامی در باتلاق گرفتاری ها و بن بست های بی شمار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اسیر شده است و هر تکانی که به خود می دهد در این منجلابی که محصول حاکمیت خودش است بیشتر فرو می رود.

امروز دانشجویان همزمان با زنان در یک جبهه در کنار هم می رزمند. در جبهه دیگر جوانان و مردم ضد اسلام، مسلح به آخرین دستاوردهای فرهنگ مدرن و انسانی علیه خرافات و اسلام و مذهب در حال نبرد اند. همزمان معلمان و بازنشستگان دوشادوش کارگران نفت و پتروشیمی آنسو تر نیرو بسیج می کنند و ارتش “گرسنگان” را سازمان میدهند. فضای این جامعه آرام و قرار ندارد و دشمن مشترک ما، انسجامش را از دست داده و در برابر این طوفان انقلاب در کمال استیصال به هر سو شلیک می کند و خون می پاشد تا فقط امروز را به فردا برساند.

جبهه انسانیت و انقلاب می تواند متشکل تر و هماهنگ تر عمل کند. فراخوانهای اعتراض از سوی هر بخشی از جامعه که داده می شود باید صدای همه ما باشد. از هر چهار گوشه ایران هر اعتراض مردمی را به یک جنبش متحد و سراسری تبدیل کنیم تا آخرین توان رژیم در هم کوبیده شود. اگر رژیم اسلامی هنوز می تواند با پیکره ای مچاله شده سرپا بماند و کشتار کند، به این دلیل است که محاصره کل حکومت از سوی همه مردم در یک زمان معین هنوز تحقق نیافته است. برای سرنگونی باید “همه با هم هستیم” را به معنی واقعی عملی کنیم. ساعتها را با هم کوک کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *