ممنوعیت آب انگور – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دادستانی تهران تولید و فروش آب انگور در میدان بزرگ میوه و تره‌بار پایتخت ایران تهران را ممنوع دانسته و حکم داده که همه مغازه‌ها باید دستگاه‌های آبمیوه‌گیری خود را جمع کنند. این ممنوعیت و دستور جمع‌آوری دستگاه‌های آبمیوه‌گیری به این دلیل ابلاغ شده که فروش آب میوه به جای میوه “تغییر کاربری” غیرمجاز میوه‌فروشی است.

هزار سال پیش خیام، این دانشمند، فیلسوف، شاعر و منجم بزرگ عصر خود در جواب به این خشک مغزان اسلامی گفته بود:

گویند کسان بهشت با حور خوش است

من میگویم با آب انگور خوش است

این نقد بگیر و دست از آن نسیه بدار

کاواز دهل از دور خوش است

از آن تاریخ دور هزار ساله تا امروز این جدال فکری و فرهنگی بزرگ علیه ارتجاع اسلامی در جریان است، اما با یک تفاوت که امروز جمهوری اسلامی نوشیدن شراب را نه تنها حرام شرعی اعلام کرده است که با شلاق و زندان و حتی در صورت تکرار چند باره نوشیدن مشروبات الکلی، با اعدام پاسخ میدهد.

غیر قانونی کردن فروش آب انگور و جمع آوری دستگاه های آب میوه گیری یک هدف سیاسی مهم دیگری را هم دنبال می کند. رژیم در تلاش عبث برای کنترل فضای بشدت ضد اسلامی در ایران است. در حال جان کندن است که بر چهره ضد اسلامی و فضای به شدت مدرن زندگی اجتماعی در ایران پرده سیاه اسلامی بکشد تا ظاهر را حفظ کند. در عوض هر سیاست و باور و قانون حکومت اسلامی با عکس العمل شدید جامعه روبرو شده و به عکس خود تبدیل می شود. زنان در ایران پوشش اسلامی را  در گور کرده و بر جنازه این مظهر توحش و ارتجاع اسلامی می رقصند. مردم به هزار روش هر آنچه که بویی از اسلام و مذهب برده است را در آتش خشم خود می سوزانند. این جامعه پیش از سرنگون شدن حکومت هم عزم دارد تا در هنر، فرهنگ، رقص، موزیک و در همه ابعاد زیست و روابط اجتماعی آثار اسلام و مذهب را از زندگی خود پاک کند. مذهب در ایران به گور سپرده خواهد شد و انسانیت ترانه زندگی می شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *