تحصن در زندان اوین – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در اعتراض به اعدام‌های اخیر از جمله اعدام دو نفر در اراک به اتهام “سب‌النبی” و سه معترض در اصفهان، گروهی از زندانیان سیاسی زن عصر روز شنبه در محوطه زندان اوین اقدام به تحصن کردند.

نرگس محمدی، فائزه هاشمی، بهاره هدایت، گلرخ ایرایی، ویدا ربانی، سپیده قلیان، نسرین خضری جوادی، شکیلا منفرد، زهره سرو و مهوش شهریاری با تاکید بر اینکه این اعدام‌ها موجب بقای جمهوری اسلامی نخواهد شد، گفتند مردم به این حکومت خونخوار و زن‌ستیز پایان خواهند داد.

آنها اعدام با هر عنوانی از جمله سب‌النبی، توهین به مقدسات، محاربه، ارتداد، افساد‌فی‌الارض و حتا جرائم مواد مخدر را محکوم دانسته و تاکید کردند که اعدام ابزارى است براى بستن دهان منتقدان. این زنان زندانی با بیان اینکه روز محاکمه تصمیم گیرندگان این جنایت ها در دادگاه‌های عادلانه و مردمی فرا خواهد رسید، از جامعه جهانی، رسانه‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری و زنان جهان خواستند که برای توقف ماشین خشونت‌بار و بی‌رحم اعدام اقدام عاجل کنند.

زنان متحصن در زندان اوین بر این باورند که گفتنی‌ها با حکومت گفته شده وحکومت هم پاسخش را داده‌ است. پاسخشان به نان، به آزادی، به زن، به مرد، به زندگی و به هر فضیلتی که فریاد زده‌ شده گلوله و سرکوب بوده است. و بهمین خاطر تنها راه ستیز کف خیابان است.

آنها بر این تاکید دارند که هیچ‌گاه اعدام و ایجاد ارعاب برای هیچ دیکتاتوری حاشیه امن به وجود نیاورده است و به زودی شاهد خیزش سراسری مردم خواهیم بود و قاطعانه به این حکومت خونخوار و زن‌ستیز پایان خواهیم داد. در این میان فقط باید از فائزه هاشمی پرسید که در باره قتل‌های بیشمار، ترورهای خارج کشور حکومت اسلامی و شکنجه و اعدام هزاران زندانی سیاسی در دوران پدر جلاد خودش چه می گوید. آیا ایشان هم همچون رضا پهلوی بر جنایات دوران پدرش سرپوش می گذارد؟

برای خلاصی از این دور باطل اعدام و کشتار و راه نجات مردم ایران یک پاسخ سراسرى حمایت از فراخوان‌ها علیه اعدام است. اعتصاب  و اعتراض سراسرى همراه با حضور وسیع مردمی در خیابانها کلید سرنگونی جمهوری اسلامی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *