۲۷ هزار تجاوز جنسی در یک سال – مینا بهروزی

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مرکز آمار ایران: “ازدواج بیش از ۲۷هزار دختر زیر ۱۵ سال ظرف یک سال.”

در جوامع سنتی، مردسالار و اسلام زده زنان را وسیله عیش و نوش مردان، کالای جنسی و نان خور اضافی در خانه پدر می دانند. زن انسان برابر با مرد حساب نمی شود و رشد جسمی و روانی کودکان دختر هیچگونه اهمیتی ندارد. اما بطور واقعی نه تنها زنان و مردان از لحاظ حقوق انسانی باید برابر باشند بلکه نقش زنان در اجتماع همطراز با نقش مردان است.

جامعه ای پویاست که زنان آن جامعه در آزادی و برابری اقتصادی، سیاسی و حقوقی کامل باشند. اما بی شک تا قوانین پوسیده اسلامی در ایران حاکم باشد کل جامعه به قهقرا می رود و فشار فقر اقتصادی بر خانواده ها افزایش می یابد و در این میان قوانین قرون وسطایی اسلامی سیطره ننگین خود را گسترش می دهد. پس اولین راه حل بنیادی سرنگونی حکومت اسلامی است. اما در عین حال تا سرنگونی حکومت اسلامی نباید منتظر نشست و  شاهد توحش اسلامی علیه دختران خردسال و ازدواج‌های زود رس، قتلهای ناموسی و خودکشی و خودسوزی زنانی باشیم که بیشترش از کودک همسری و عدم رشد کامل دختران قبل از ازدواج و خشونت خانواده شوهر علیه عروس های نابالغ با اتکا به قوانین اسلامی صورت می‌گیرد.

تامین اقتصادی شهروندان وظیفه تخطی ناپذیر دولت است و این حمایت می تواند عامل مهمی در حفاظت از دخترانی باشد که بخاطر فقر خانواده خطر ازدواج  در زیر سن قانونی تهدیدشان می کند.

حکومت اسلامی، ازدواج دختران نوجوان را بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ اسلامی میداند و تلاش می کند این عمل تهوع آور و ضد اجتماعی را مداوما گسترش بدهد. یک رکن مبارزه اجتماعی ما افشا و مقابله با این تعرض اسلامی به دختران است.

آزادی روابط جنسی خارج از ازدواج و جرم زدایی از رابطه افراد بزرگسال با همدیگر و دفاع از رابطه جنسی نوجوانان با هم سن و سالهای خود یک قدم دیگر در مقابله با ازدواج های زیر سن است. آموزش جلوگیری از حاملگی ناخواسته و مراقبت های لازم برای دور ماندن از انواع بیماری های مقاربتی بخش دیگری از مبارزه فرهنگی جامعه با ارتجاع اسلامی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *