دو آرامگاه، دو تصویر! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دو خبر از دو آرامگاه، مقبره خمینی در تهران و آرامگاه مهسا در سقز تصویری گویا از ادامه تقابل میان حکومت و مردم  بدست میدهد.

خبر از سقز این است: شهرداری سقز اقداماتی برای تغییراتی در آرامستان آیچی سقز را آغاز کرده است. مردم مبارز سقز که این تغییرات را توطئه ای در رابطه با آرامگاه مهسا، این تجسم انقلاب زن زندگی آزادی میدانند، اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۲۳ خرداد در اعتراض به این اقدامات رژیم تجمع اعتراضی خواهند داشت.

خبر دیگر این است: در ۳۴ امین سالمرگ خمینی، خامنه ای در مقبره او که امسال هزینه برگزاریش به دهها میلیاردها تومان سرزده است، سخنرانی کرده و مردم بپاخاسته در انقلاب زن زندگی آزادی را با لقب “اراذل و اوباش” خطاب کرده است.

فضای مقبره خمینی مخصوصا امسال بشدت امنیتی بود چون از مردم میترسند. چون می ترسند آن مردمی که عکس او را از کتابهای درسی گرفته تا کف خیابان به آتش میکشند، آن مردمی که شعار میدهند “مرگ بر خامنه ای، لعنت بر خمینی”، در اولین دسترسی به این مقبره آن را به آتش بکشند.

مزار مهسا هم همیشه امنیتی است. اینجا هم البته از مردم می ترسند. میترسند چون مردم مزارمهسا را همچون میعادگاهی برای اعلام انزجار از خمینی و میراثش، میعادگاهی برای ادامه انقلاب زن زندگی آزادی گلباران می کنند.

مقبره خمینی را با طلاهایی که رنگ خون مردم را دارد طلاکاری می کنند. میلیاردها دلار هزینه می کنند تا باشکوه جلوه کند. مزار مهسا اما بدون هزینه باشکوه است. شکوهش را از رنگ گلهایی میگیرد که مردم عاشقانه نثارش میکنند.

مقبره خمینی تجسم ۴۴ سال جهل و خرافه و فساد و جنایت است. مزار مهسا تجسم انقلابی با شکوه علیه این جهل و خرافه و فساد و جنایت است. مقبره خمینی تجسم به خون کشیدن انقلابی برای کرامت انسانی است. مزار مهسا تجسم انقلابی برای پایان دادن به حکومت خونبار خمینی و خامنه ای است. مقبره خمینی سمبل زن کشی، مرگ و استبداد است. مزار مهسا سمبل زن، زندگی و آزادی است.

یکی نماینده گذشته ای تاریک. دیگری نماینده آینده ای روشن. یکی نماینده جهل و ارتجاع اسلامی و مذهبی، دیگری نماینده  رنسانس ضد اسلامی و ضد مذهبی. یکی با حیاتش مرگ آفرید. دیگری با مرگش زندگی بخش شد.

اعتراض مردم سقز در روز سه شنبه برای مقابله با توطئه علیه مزار مهسا، این تجسم زن، زندگی آزادی شایسته بیشترین حمایتهاست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *