رویدادها زیر ذره بین – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

زیبایی زن و آخوند “زشت سیرت”

* مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت در دفاع از حجاب گفت: “خداوند یکسری زیبایی‌ها به زن داده این زیبا‌یی‌ها برای ادامه نسل است نه اینکه مورد سوء استفاده هوس‌رانان قرار بگیرد. او افزود “کلیساهایی با سابقه ۸۰۰ ساله مشاهده‌ کرده‌ام و مجسمه‌ها نشان می‌دهد تمامی زنان حجابشان کامل بوده”.

– این آخوند تک یاخته ای مثل همه برادران خشک مغز اسلامی خودش راست می گوید. از نگاه اسلام و مذهب زن برای این “خلق” شده است که بزاید و بپزد و وقتی چیزی در درون این نرزادگان جنبید، زن آماده خدمتگذاری باشد. ایشان راست می گویند. در اسلام و مسیحیت و یهودیت و همه ادیان تک خدایی این جایگاهی است که به زور شمشیر و تزویر بر زندگی زنان تحمیل شده است. محجبه بودن زنان در مجسمه های به جا مانده از دوران تسلط کلیسا بر جامعه قرون وسطا واقعی است. اما این آخوند که کپک زندگی است یادش رفته بگوید رنسانس ضد مذهبی در غرب و متعاقب آن انقلاب کبیر فرانسه با کوتاه کردن دست کلیسا مُهر پایانی زد به این سلطه چند هزار سال مذهب به زندگی زنان.

با انقلاب زن زندگی آزادی این روند ضد مذهبی و ضد اسلامی بصورت نجومی طومار مذهب را جارو می کند. باشید و ببینید.

قیمت مرغ گرانتر از جان آدمیزاد

* به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدعلی کمالی در یک گفت‌وگوی رادیویی تصریح کرد هم‌اکنون سرانه مصرف مرغ در کشور حدود ۲۶ کیلوگرم در سال است.

در گزارشی که همین امروز،۱۷ خرداد، برای نشریه ژورنال ارسال شده است قیمت مرغ یخ زده در میدان بار تهران کیلویی ۴۵۰۰۰ تومان و مرغ تازه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان ذکر شده است. در شمال ایران قیمت هر کیلو مرغ تقریبا ۷۰ هزار تومان است.

– اسلام و حکومت اسلامی بعلاوه یک اقلیت خون آشام سرمایه دار همچون هیولا به جان مردم افتاده اند تا با گرسنگی دادن به مردم و خوردن حق پیر و جوان و کودک، طفیلی وار زندگی کنند. نتیجه تحمیل این زندگی پُر از فقز و فلاکت اقتصادی مابه ازای فراوان اجتماعی دارد و وجود تن فروشی های وسیع و اعتیاد های گسترده، خودکشی های غیر قابل باور و صدها مصائب اجتماعی دیگر محصول دو عامل اصلی است که به موازات هم پیش می روند و زندگی های بیشتری را تباه می کنند. فقر و فلاکت اقتصادی و تحمیل مذهب و ارتجاع اسلامی به زندگی مردم جامعه را تا سطح فروپاشی پیش برده است.

اما داستان به اینجا ختم نمی شود. درست است که یک وجه این زندگی پُر از ستم اجتماعی و اقتصادی فضای تیره و تاری است که به ما تحمیل شده است. اما در سوی دیگرغول عظیم انقلاب است که از شیشه بیرون زده است تا پایانی باشد بر این همه نابرابری و ستم اجتماعی. یک انقلاب که با ساختن یک جامعه آزاد و برابر و مرفه زاده می شود. اینها فقط تصورات شیرین و رویایی مردم نیست. واقعیتی است که در خیابانها فریاد زده می شود.

فقر مدارس و ثروت مساجد

* در گزارشها آمده است که: ۱۱ درصد مدارس در ایران آب آشامیدنی لوله‌کشی و ۱۸ درصد دستشویی ندارند.

– این را ما خوب میدانیم که چرا مدارس در ایران فاقد کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی است و چرا چندین میلیون کودک حتی به مدرسه نمی روند و چه پیش آمده است که در یک بخش مهمی از مناطق محرومتر کشور حتی مدرسه ای موجود نیست تا کودکان چند کلاس خواندن و نوشتن بیاموزند.

شناخت از این وضعیت اسفبار موقعی تکمیل تر می شود که با بودجه های چند صد میلیارد تومانی مراکز اشاعه جهل اسلامی و شبکه های جاسوسی و مغزشویی مساجد و تامین هزینه زندگی آخوندهای مفتخور روبرو می شویم.

این جدال یک جامعه علیه تباهی است که می رود با پایان دادن به حاکمیت مذهب و حکومت اسلامی نه تنها آموزش و پرورش و تحصیل را از دست مافیای اسلامی بیرون بکشد که تحصیل را رایگان در اختیار مردم قرار دهد. انقلاب ما یک شعار اساسی دارد که پرچم آن در دست جنبش معلمان و جنبش کارگری است. تحصیل رایگان و تامین بهداشت و تغذیه دانش آموزان و تامین بالاترین استانداردهای تحصیلیِ غیر مذهبی حق همه شهروندان است. پیروزی انقلاب در این عرصه نیز  زبانزد جهانیان خواهد بود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *