رویدادها زیر ذره بین- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

زن – دریا – رادان

* احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، از اِعمال محدودیت‌های جدید در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت نیروی انتظامی امسال برنامه‌های ویژه برای پایش و رصد ناهنجاری‌های اجتماعی در سواحل استان‌های شمالی دارد.

همچنین محمدی لائینی، نماینده خامنه ای در استان مازندران ‌هم در دیدار با رادان گفت: باید تعداد نفرات نیروهای انتظامی در استان مازندران با توجه به حجم بالای کار در حوزه مدیریت امنیتی و اخلاقی افزایش یابد.

– دریا زیبا است، گاه آرام و گاه خروشان. اگر با آن بیگانه باشی خطرناک می شود و جانت را می گیرد. می شود تن به آب گرم دریا داد و می توان با دریا زندگی کرد.در ساحل دریا می شود طلوع و غروب زیبای خورشید را به نظاره نشست. باید دریا را شناخت و از آرامش ظاهری اش فریب نخورد.

زن مثل دریا است. زیبا و دوست داشتنی. موهای رهای زنان همچون امواج دریا است. چشمان زیبایشان طلوع و غروب خورشید است و اگر با زن دشمنی کنی همان بلایی بر سرت خواهد آمد که هم اکنون دارد بر سر حکومت ضد زن جمهوری اسلامی می آید. خشم و مهربانی زن و دریا یکی است. این تابستان داغ را به نبردی بس عظیم تر و بلند تر از همه موج های دریای خزر علیه جمهوری اسلامی تبدیل کنیم. رادان و بقیه را به این جنگ دعوت می کنیم تا در برابر چشم جهانیان پشتشان را به ساحل داغ خزر بکوبیم.

بی حجابی، فضای ذهنی جامعه

* محمد جنتی، دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فضای ذهنی جامعه حاوی پیامی مبنی بر غلبه فضای عمومی به بی‌حجابی است. او افزود: اگر بدنه جامعه حس کند قدرت دست بی‌حجابان است، شاهد عقب‌نشینی ما در این حوزه خواهیم بود.

– نمردیم و یک آخوند در عمرمان دیدیم که می تواند دو کلمه حرف حساب بزند و فضای فکری و عملی جامعه را به چشم خود ببیند. البته از دیدن واقعیت تا خم کردن سر در برابر آن راه درازی است. از اینجا است که داستان جنگ ما با حکومت پوشالی و ضد زن اسلامی وارد مرحله دیگری می شود. یک وجه بسیار با اهمیت و تاریخ ساز انقلاب ما همین رنسانس ضد اسلامی- ضد مذهبی است. فضای ذهنی جامعه آنچنان ضد اسلامی است که انقلاب حاضر در ایران را در تاریخ معاصر جهان منحصر بفرد می کند. بی حجابی یک خواست ریشه ای و عمیق در ایران بوده و هست. این را امروز بیش از همیشه “بدنه جامعه حس می کند”. کسی در ایران به میل و رضایت خود این سمبل ارتجاع اسلامی را به سر نکرده است و در یک جنگ خونین این پرچم بردگی زنان به زور اسید و زندان و شلاق به آنها تحمیل شده است. این نبرد علیه حجاب اسلامی و اجباری با تعرضی وسیع تر از جانب کل جامعه مدرن و برابری طلب و آزادیخواهان،مرد و زن و جوان، به چالش سراسری کشیده شده است. فضای کل جامعه، شکست جمهوری اسلامی در همه وجوه آن است. بی حجابی بعنوان یک سلاح سنگین و بسیار مخرب علیه کل ارتجاع اسلامی عمل می کند. باید به جمهوری اسلامی گفت در این رابطه شما فقط عقب نشینی نمی کنید تا علیه مردم در سنگری دیگر بجنگید. شما با شکستتان در برابر بی حجابی از صحنه روزگار پاک می شوید.

نان و آب و اقتصاد

* احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد گفت: آیا هدف این بود که فقط به مملکتی برسیم که نانش، آبش و اقتصادش درست باشد …؟ خیر، هدف انقلاب این بود که مردم ما آزاد زندگی کنند.

– جمهوری اسلامی تماما به همه اهدافی که در سر داشت رسید. آنچنان بلایی بر سر “نان و آب و اقتصاد” آورد که اگر تمامی غارتگران زندگی در تمام طول تاریخ زندگی بشری جمع می شدند ممکن نبود در این ابعاد بتوانند زندگی مردم را نابود کنند و آنچه این باکتری های مخرب ضد حیات از خود به نمایش گذاشتند را اجرا کنند. این البته همه آنچه که لازم بود علیه بشریت در ایران سازمان یابد نیست، آزادی یکی دیگر از قربانیان خونین جمهوری اسلامی است. هیچ کجای جهان معاصر در این ابعاد علیه فکر و عمل آزاد مردم جنایتی سازمان یافته صورت نگرفته است. وقتی ترکیب یک حکومت ملغمه ای از دیکتاتوری مذهبی، دزد سالاری و مافیای اقتصادی سرمایه دارانه باشد. جامعه فقط دستخوش فقر و دیکتاتوری نیست، که راه نفس کشیدن جامعه با توسل به مذهبِ در قدرت بسته می شود. جمهوری اسلامی حکومت خشکاندن آب و تاراج نان و نابودی اقتصاد هست.

در تقابل با این حکومت و راه رسیدن به همه رفاهیات و برخوردار بودن از همه آزادی، سازمان دادن یک جامعه سوسیالیستیضروری است. یک سیستم همه جانبه برای بهترین زندگی بشری در تامین نان و آب و آزادی با دخالت مستقیم همه مردم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *