صدای انقلاب در مقابل سازمان جهانی کار- شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نهم ژوئن دومین آکسیون اعتراضی مقابل صد و یازدهمین اجلاس سالانه سازمان جهانی کار در ژنو در اعتراض به حضور هیات جمهوری اسلامی این حکومت ضد زن، ضد کارگر و ضد بشر برگزار شد. فراخوان دهنده آن کمیته برگزاری آکسیونهای اعتراضی ژنو بود و جمعیتی از جریانات مختلف سیاسی و نمایندگانی از اتحادیه های کارگری در آن شرکت داشتند.

حزب کمونیست کارگری از برپایی این آکسیون اعلام حمایت کرده بود و ناصر کشکولی و هاشم فاضلی در آن سخنرانی داشتند و بنرهای حزب با مضمون اخراج و بایکوت جمهوری اسلامی و با شعار زن زندگی آزادی قابل توجه بود. همچنین هیاتی از سوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دم ناو) شرکت داشتند که بنر بزرگ آن و بنری با تصاویری از کارگران زندانی و معلمان در بند، برجسته بود و آرش واصلی قرائت متنی را به نمایندگی از این نهاد با امضای من بعنوان سخنگوی آن قرائت کرد.

آکسیون قبلی در پنجم ژوئن اولین روز اجلاس به فراخوان فری دم ناو و در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی، عضویت آن در “آی ال او” و مماشات این سازمان با جمهوری اسلامی برگزار شد و از سوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته بین المللی علیه اعدام، حزب کمونیست کارگری و برخی از ایرانیان ساکن در ژنو و اتحادیه های کارگری مختلف از جمله اتحادیه سراسری کارگران سوییس مورد حمایت قرار گرفت.

بایکوت جهانی جمهوری اسلامی، این حکومت ضد بشر در سطح جهان، اخراج آن از سازمان جهانی کار بعنوان یک گام عملی در این جهت و تاکید بر آزادی فوری کارگران زندانی، معلمان دربند و بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی محور مباحث اصلی بود. همچنین “فری دم ناو” (Free them now) نامه ای با بیست امضا از اتحادیه های کارگری که بعضا ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارعضو دارند، در همراهی با چهره هایی شناخته شده در جهان با خواست اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار همراه با ترجمه انگلیسی نامه های اعتراضی رضا شهابی عضو سندیکای شرکت واحد از زندان و علی نجاتی از کارگران بازنشسته هفت تپه را به عنوان اسنادی اعتراضی در اختیار سازمان جهانی کار قرارداد که در ملاقاتی با شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز ارائه گردید.

تلاش “فری دم ناو” بر ایجاد ائتلافی از اتحادیه های حمایت کننده کارزار اخراج جمهوری اسلامی و بایکوت جهانی آن برای پیشبرد این کارزار است. بدین ترتیب امسال در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی شاهد صدای رسای اعتراض کارگران و مردم ایران مقابل اجلاس سازمان جهانی کار بودیم که بازتابی جهانی داشت.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *