تخریب آرامگاه معترضان – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رژیم اسلامی و مزدورانش در کمتر از ۲۴ ساعت سه آرامگاه جانباختگان انقلاب اخیر را مورد تعرض قرار داده و تخریب کرده اند. آرامگاه مجید کاظمی در اصفهان را شبانه به آتش کشیدند، شیشه‌های نصب شده بر مزار ابوالفضل آدینه ‌زاده نوجوان کشته شده در مشهد را شکستند، و شبانه محل دفن میلاد سعیدیان‌جو در ایذه را تخریب کردند.

این تخریب مزار جانباختگان و مخالفین جمهوری اسلامی سابقه ای به قدمت عمر این حکومت ضد انسان دارد. نه تنها تخریب محل دفن مخالفین مستقیم جمهوری اسلامی منظما مورد تعرض وحشیانه بوده است که حتی به محل دفن مبارزین کمونیست و اعدامیان زمان شاه، چون بیژن جزنی و یارانش هم رحمی نکردند. این جنایت در مورد از بین بردن قبر بهاییان نیز جزیی از سیاست همیشگی جمهوری اسلامی بوده است.

تابستان ۶۷ هزاران کمونیست و مجاهد را در “گورهای جمعی” چال کرده و هنوز هزاران نفر از خانواده های قربانیان و خاوران محل دقیق  محل دفن عزیزانشان را نمی دانند. حتی وقتی خانواده های خاوران بر سر قبرهای فرضی فرزندانشان درختچه ای می کاشتند مزدوران رژیم با بولدوزر آنها را با خاک یکسان می کردند. مزدوران رژیم بارها و بارها اقدام به تخریب خاوران کردند. خانواده ها باز هم درخت کاشتند و خاطره عزیزانشان را گرامی داشتند.

این یک سیاست مدون و بخشی از مقابله حکومت با مردمی است که می خواهند جمهوری اسلامی سرنگون شود. جانیان اسلامی میدانند محل دفن آزادیخواهان و مبارزین سرنگونی طلب محل تجمع و اعتراض خانواده ها، دوستان و مردم شهر است. رژیم با درپیش گرفتن چنین سیاستی در فکر ایجاد یاس و سرخوردگی در میان خانواده ها و مردم سرنگونی طلب است؛ این یک جنگ روانی نیر هست.

سیاست سرکوب و تلاش برای ایجاد یاس و مرعوب کردن جامعه هیچ زمان چون امروز که مردم درگیر یک انقلاب علیه جمهوری اسلامی هستند بی تاثیر و شکست خورده نیست. هر اقدام ضد انسانی جمهوری اسلامی، از جمله تعرض به مزار جانباختگان انقلاب جاری، بازتاب گسترده ای در میان مردم دارد و خشم جامعه را علیه جانیان اسلامی صد چندان می کند. همه جا، هر شهر و هر محل کار و فعالیت اجتماعی و همه خیابانها محل نبرد مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. محل دفن عزیزان جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی نیز، سنگری دیگر در بسیج نیروی اجتماعی برای درهم شکستن آخرین سنگرهای مقاومت رژیم در برابر انقلاب نوین ما است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *