ربودن خانواده های جانباختگان در کردستان – یدی محمودی

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز جمعه ۱۹ خرداد ماه، خانواده های جانباختگان شهرهای سنندج، دیواندره و دهگلان در حالی که از مراسم تولد جانباخته شهر سقز دانیال پایبندی بر می گشتند، بیش از ۳۰ نفر از آنان و از جمله چند کودک به نامهای یونا مرادی ۶ ساله، باران منبری ۱۲ ساله و کیا مرادی ۱۶ ساله توسط حکومت اسلامی ربوده می شوند و خانواده ها تا ساعات پایانی جمعه هیچ اطلاعی از سرنوشت عزیزان خود پیدا نکردند.

وحشت حکومت اسلامی از دادخواهی خانواده های جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی حد و مرزی ندارد، چرا که این عزیزان غم بزرگ فقدان جوانان و عزیزان جانباخته خود را به نیرو و قدرتی بزرگ برای پایان دادن به حکومت اسلامی تبدیل کرده اند.

این روزها همه جای ایران و بویژه شهرهای کردستان شاهد مراسمهای وسیع گرامیداشتِ یاد جانباختگان بر سر مزار آنها و محل جانباختنشان هستیم. چند روز پیش هم عکس تعدادی از آنها و از جمله فواد محمدی از جانباختگان شهر کامیاران توسط کوهنوردان و جوانان بر فراز بلندترین قلعه کردستان، یعنی چهل چشمه به اهتزاز در آمد.

حکومت اسلامی از تجمع خانواده های دادخواه و مردم متنفر از نظام اسلامی وحشت دارد چرا که امروز جنبش دادخواهی با سرعتی باورنکردنی رو به رشد و پیشرفت است. در همین هفته پیش مردم مبارز شهر مهاباد در چهلیمن سالگرد اعدام ۵۹ تن از جوانان خود در ۱۲ خرداد ۱۳۶۲مراسمهای باشکوهی برگزار کردند.

حکومت اسلامیَ روز ۲۷ اردیبهشت تعداد زیادی از فعالین کارگری و مدنی شهر سنندج را به بهانه سرزدن به خانواده جانباخته هومن عبداللهی ربودند و روانه زندان کردند که هنوز تعدادی از آنها در اسارت قاتلین مردمند، اما خانواده های جانباختگان از پای ننشستند و روز پنج شنبه ۱۸ خراداد بر سر مزار هومن عبداللهی در حسن آباد سنندج حاضر شدند و یادش را گرامی داشتند. امروز فعالیتهای خستگی ناپذیر مادران، پدران وخانواده های دادخواه و جانباختگان را باید در متن انقلاب زن زندگی آزادی دید و بر همین مبنا برای کوتاه کردن دست سرکوبگران حاکم این جنبش و مراسمها را به وسیعترین جنبش توده ای علیه حکومت اسلامی تبدیل کرد، باید مراسم یادبودها را چنان وسیع و توده ای برگزار کرد که سرکوبگران مردم جرات نزدیک شدن به مراسمها را هم نداشته باشند. باید در همه جا با صدای رسا خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه ربوده شدگان شد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *