“هتاکی” به قرآن عادی می شود – آوینا جهانگیری

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دادستان قزوین اعلام کرد: “فرد هتاک به قرآن کریم که در یکی از خیابان‌های شهر قزوین و در ملاء عام اقدام به پاره کردن قرآن کرده بود، دستگیر و پس از تفهیم اتهام با عنوان توهین به مقدسات اسلام  روانه زندان مرکزی قزوین شد.”

“از دریچه های کوچک می توان به مناظر بزرگ نگاه کرد”. منصور حکمت.

این اتفاق اگر فقط مربوط به یک شهر یا یک استثناء در روند زندگی روزانه در ایران بود می شد گفت شاید فرد مذکور دچار پریشان فکری است، شاید برخلاف قاعده عمومی عمل کرده و شاید نیازمند روان درمانی است. در چنین اوضاعی یک شوک بزرگ به کل جامعه وارد می شد و مردم یکپارچه واکنش نشان می دادند. چطور ممکن است کسی پیدا شود که به باورهای مقدس ما، به دین اسلام و به کلام خدا چنین بی حرمتی کند. طبعا چنین مردمی باید یک صدا فریاد بر آوردند که فرد خاطی را مجازات کنید، به آتش بکشید، نابود کنید و به دیار نیستی، به جهنم بفرستید. در چنین موقعیتی شهروندان معتقد به مقدسات مذهبی – اسلامی از حکومت می خواهند فورا این بی دین، این کافر را به اشد مجازات برساند و در این راه کوتاهی نکند.

پاره کردن قرآن در یک شهر نه چندان بزرگ در ایران به ما می گوید جامعه با خشم تمام مسبب بدبختی های خود را در حکومت مذهبی و همه ابزارهای تحمیل این فقر و فلاکت اجتماعی می بیند و به درست علیه تمامی مظاهر مذهبی دست به عصیان می زند.

ما بارها و سالها است که حمله به مراکز اسلامی، مساجد، دفاتر امام جمعه ها و حمله مستقیم به آخوندها را مشاهده می کنیم. شعله های آتشی که از خشم و عصیان عمومی علیه این مسببین فقر و فلاکت زبانه می کشد، آنچنان آشکار و عادی است که به سادگی به این نتیجه منطقی می رسیم که انقلاب زن زندگی آزادی در ایران می رود که تماما اسلام و مذهب را بعنوان یک نیروی عظیم مخرب زندگی همراه با همه پاسدارانش در اعماق زمین دفن کند.

با این همه فردی که در قزوین دست به این عمل شجاعانه ضد مذهبی زده است را نباید فراموش کرد. باید از هر راه ممکن به اسم و عکس او دست یافت و در دفاع از او به میدان آمد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *