سند محرمانه و هشدارمعلمان به حاکمیت – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان سندی محرمانه از استانداری کردستان منتشر کرده که در آن مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خواستار عدم اجرای طرح رتبه بندی مشاغل برای معلمان معترض شده است.

طبق گزارشات دولت رئیسی برای مقابله با اعتراضات معلمان ٢ گزاره “حذف رتبه‌بندی” و “تنزل رتبه” را در پیش گرفته است. بر اساس آن در استان کردستان بیش از ۴٨ معلم، در کرمانشاه ٢٠ معلم، در تهران بیش از ٨٠ معلم از لیست رتبه‌بندی معلمان حذف شده‌اند.

این سیاست به فضای اعتراض شدت داده است. حکومت از یکسو میکوشد با دستگیری و زندان و گرو گرفتن حق و حقوق معلم و کارگر اعتراضات را عقب بزند. از سوی دیگر از عواقب اجتماعی آن وحشت دارند و در جایی مثل کردستان در سندی محرمانه دستور مستثنی کردن معلمان معترض از شمولیت این طرح داده میشود. اما بخاطر در هم ریختگی صفوفشان سند محرمانه ، به بیرون درز پیدا میکند و شورای هماهنگی نیز آنرا انتشار میدهد.

این خبر به روشنی حاکی از درماندگی و استیصال حکومت در برابر اعتراضات مردمی است . شورای هماهنگی ضمن انتشار این سند و اشاره به اجحافاتی که صورت گرفته به حاکمیت هشدار داده و مینویسد:”پرونده‌سازیها در دستگاه قضایی، پرونده‌سازیهای هیات تخلفات اداری، عدم اجرای رتبه‌بندی اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان و اجرای ماده ۳۳ قانون تخلفات اداری برای بازنشستگان از جمله اقدامات نهادهای امنیتی و شورای تامین است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان به حاکمیت هشدار می‌دهد بی‌توجهی به خواسته‌های معلمان و سرکوب‌ها و پرونده‌سازی‌ها در ۲۰ سال گذشته نه تنها موجب عقب‌نشینی معلمان معترض نشده است بلکه هر بار صفوف بزرگ تر و متحدتری برای پیگیری مطالبات شکل داده است.”

اجرای کامل طرح رتبه بندی مشاغل و افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر، درمان و تحصیل رایگان همگانی خواستهای مبارزاتی معلمان بوده است. بعد از سالها وعده و وعید و البته زیر فشار اعتراضات گسترده معلمان طرح ناقص و سرهم بندی شده رتبه بندی تصویب و بر اساس آن چندرغازی بر حقوقها اضافه میشود. که این خود موضوع اعتراض معلمان است. سیاست سرکوبگرانه حکومت مبنی بر مستثنی کردن معلمان معترض از شمولیت این طرح و ادامه سرکوبگریها خشم و اعتراض معلمان را شدت داده است.

پاسخ گستاخیها و سرکوبگریهای حکومت اعتراضات سراسری است. افزایش حقوقها به بالای سبد معیشتی ۳۰ میلیونی و آزادی معلمان زندانی و مسدود شدن تمامی پرونده های امنیتی خواستهای فوری معلمان است و باید سراسری حول آنها متحد شد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *