بیرون کشیدن دولتها از لانه سکوت – پتی دبونیتاس

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دفتر سازمان عفو بین‌الملل در آلمان، روز جمعه ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) با راه‌اندازی کارزاری خطاب به دولت آلمان نوشت که “زندان‌‌های ایران به مکانی برای کشتارهای دسته‌جمعی با مجوز دولتی تبدیل شده‌‌اند.” این سازمان ضمن اشاره به افزایش اعدام‌ها از اوایل سال جاری میلادی تاکید کرده است که تنها در ماه مه به طور متوسط هر روز سه نفر در ایران اعدام شدند و در پنج ماهه نخست ۲۰۲۳ اعدام محکومان جرایم مربوط با مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

این یک حرکت مهم و انساندوستانه علیه یکی از خونخوارترین حکومت های تاریخ معاصر در جهان است. عفو بین الملل نشان داده است پیشگام مقابله علیه اعدام است و خصوصا علیه اعدامها در ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده است. این یک کارزار جهان متمدن علیه توحش حاکم بر ایران است. کارزاری نه تنها علیه جمهوری آدمکش اسلامی که حرکتی مهم علیه دولت هایی که در غار سکوت خزیده و از پشت دیوارهای تاریک جنایت را نمی بینند یا به سادگی انکار می کنند.

کمپین عفو بین الملل فقط فشار به دولت آلمان نیست. از سوی دیگر فراخوان به همه شهروندان آلمانی است که دولت را وادار کنند دست به عملی موثر بزند و رژیم اسلامی را به سهم خود از ادامه این قتل های دولتی باز بدارد.

آنچه که بخشا در دنیا شاهد آن هستیم دخالت مردم در سیاست است. دخالتی که اگر نبود حالا ما به راحتی در عصر حجر زندگی می کردیم. اگر مردم آلمان دولت این کشور را مجبور به تقابل با رژیم اسلامی کنند، آنچنان که جرئت اعدام هیچ انسانی را در ایران نداشته باشد، همین اقدام می تواند مسیر را برای دخالت دولت های بیشتری علیه اعدامها در ایران هموار کند.

من هم بعنوان یک شهروند آلمان به این کارزار می پیوندم و از همه می خواهم پا پیش بگذارند تا رژیم جمهوری اسلامی نتواند وحشیگری را به اوج برساند. بایکوت جمهوری اسلامی و تعطیلی سفارتخانه های این تروریستها قدم موثری است که می تواند رژیم را از کرده خود پشیمان کند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *