استیصال شما و قدرت ما – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در خبرها آمده است “که در شهر مشهد پل عابر پیاده را به خاطر عبور زنان بی حجاب پلمب کردند.”

باورش خیلی دشوار است، اما واقعیت دارد. ما با چنین حکومتی سر و کار داریم.

جمهوری اسلامی با همه خط و نشانهایی که چپ و راست برای زنان و جوانان میکشد نه تنها کسی را نمی ترساند بلکه قدرت همبسته مردم و ضعف خود را به نمایش میگذارد.

سران حکومت میدانند که زنان و دختران خاکریز فروریخته حجاب را به سنگر پر قدرت خود برای پیشرویهای بیشتر تبدیل کرده‌اند. این سنگر پُر قدرت را که دستاورد انقلاب زن زندگی آزادی هست همه مردم مثل جانشان محافظت میکنند. این را حکومت و عناصر ریز و درشتشان خوب فهمیده‌اند.

قوانین کنترل حجاب و عفافشان تاکنون بیشتر اسباب مضحکه و تمسخرشان شده تا چماقی موثر برای کنترل. خودشان هم نمیدانند با این معضل چکار باید بکنند. برخی از نمایندگان مجلس یا کار به دستان حکومت تلویحا و گاها واضح میگویند و اذعان دارند که کنترل از دستشان در رفته.

عدم تمکین دانشجویان دانشگاه هنر همراهی بخش بزرگی از جامعه را با خود داشته. امید ایجاد کرده و تنور انقلاب را گرم نگاه داشته است. حکومتی ها قوانین حجاب و عفاف ارائه دادند. جوانان دهن کجی کردند و رژه بی حجابان با موتورسیکلت راه انداختند. کافی شاپ پلمب کردند، جوانان در خیابان نه تنها بی حجاب راه رفتند، که رقصیدند. کارهای از سر استیصال مسئولین حکومت انتها ندارد. حالا پل عابر به خاطر “ارائه خدمات به بی حجابان” را پلمب میکنند. این اعمال جنون آمیز فقط و فقط از سر درماندگی و ناتوانی حکومت در مقابل مردمی است که مشتهای محکم و سنگین خود را با قدرت به آسمان میکوبند و سر کوتاه آمدن ندارند.

جامعه دارد خود را برای سالگرد انقلاب آماده میکند. حکومت هم اماکن را پلمب میکند، کافی شاپ میبندد، جریمه نقدی میکند، میگیرد و میبندد، پلها را غیر قابل عبور میکند، و مردم دارند پلهای بسوی خوشبختی را با مبارزات خود خشت خشت بنا میکنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *