حشد الشعبی و دانشگاههای ایران – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“یک مقام گروه شبه‌نظامی حشد الشعبی عراق، از توافق با دانشگاه تهران برای اعزام نیروهای این گروه تحت عنوان دانشجو و برای تحصیل خبر داد.

در سی امین سالگرد خیزش اعتراضی ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸ و حمله خونین حزب‌الله و انصار به دانشگاه‌، مسئولین بسیجی دانشگاه تهران با دعوت از برخی چهره‌های شناخته شده نیروی تروریستی حشدالشعبی از پذیرش نیروهای این جریان ضد مردمی بعنوان دانشجو استقبال کردند.

پیش از این نیز ۹۵ نفر از عناصر دستچین شده همین حشد الشعبی، نیروهایی از فاطمیون، زینبیون و انصارالله حوثی بعنوان دانشجو در خدمت سازمان بسیج مستقر در دانشگاه تحت عنوان دانشجویان بورسیه‌ای انجام وظیفه کرده بودند.

حکومت اسلامی از ابتدای بر سرکار آمدن، از انقلاب فرهنگی، اخراج بیش از ۶۵۰۰ استاد دانشگاه و اخراج و دستگیری هزاران دانشجو، تا حمله به کوی دانشگاه، مستقر کردن حراست و بسیج، پروژه وحدت حوزه و دانشگاه، تا تربیت بیش از ۴ هزار بسیجی بعنوان استاد امریه‌ای، ستاره‌دار کردن دانشجویان معترض و لشکرکشی نیروهای امنیتی و سرکوب وحشیانه اعتراضات دانشجویی، پادگانی کردن فضای دانشگاه، شکست پس از شکست را تجربه کرده است. هربار پس از فراز و نشیبی مجدداً سیلی محکم‌تر و ضرب شست جانانه‌ای از دانشگاه‌ها خورده است.

لشکر کشی به دانشگاه شریف تا سرکوب وحشیانه دانشجویان دانشگاه هنر، همه و همه، جایگاه جنبش انقلابی دانشجویی را به بارومتری برای نشان دادن قدرت اعتراضی جامعه بدل کرده است. نه فقط سالگردهای ۱۶آذر، که در هر بزنگاه اعتراضی، جنبش دانشجویی محکم‌تر، منسجم‌تر ایستاد و فریاد “کارگر دانشجو، پیوندتان مبارک”،‌ “فرزند کارگرانیم کنارشان می‌‌مانیم” سرداد. در خیزش انقلابی زن زندگی آزادی، بیش از ۱۲۰ دانشگاه و دانشکده به یکی از پرشورترین کانونهای گرم انقلاب بدل شدند.

اسامی ۷۳۰ نفر از دانشجویان که در جریان خیزش انقلابی اخیر ربوده، دستگیر و زندانی شده‌اند منتشر شده است. دانشجویان معترض شناسایی شده که از سوی حراست از ورود به دانشگاه منع می‌شوند یا بوسیله کمیته‌های انضباطی از ادامه تحصیل تعلیق و یا اخراج شده‌اند. صدها دانشجو با پرونده سازی و پاپوش، با احکام کیفری و زندان روبرو هستند.

حالا حکومتی که در لبه پرتگاه فروپاشی دارد صورتش را با سیلی سرخ می‌کند. درب دانشگاه تهران را برای چندمین بار به روی نیروی مزدور شبه نظامی تروریستی که با ضرب دلارهای اهدایی سپاه قدس برپا شده باز می‌کند. تا با توسل به این مترسک به مصاف جنبش دانشجویی برود! زهی خیال باطل.

جمهوری اسلامی به حکم انقلاب مردم ایران رفتنی است. حشدالشعبی را هم با خود به گور خواهد برد!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *