سلامی: خوزستان کانون تمام توطئه ها! – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران این هفته در سفرش به خوزستان، این استان را محل تلاقی تمام “سیاستهای دشمنان” اعلام کرد و گفت: “راهبرد تجزیه، راهبرد تفرقه، استحاله، راهبرد تحریم و هرچه نظام سلطه سیاست خصمانه دارد، نقطه عطفش خوزستان است. تحریم اقتصادی مرکزش در خوزستان است. راهبرد تجزیه در جنگ و اکنون، تحریم در موضوع برجام، تفرقه در تهاجم فرهنگی، استحاله دینی فرهنگی نیز در خوزستان است.”

بنابرین نتیجه این میشود که هدف از سفر این موجود به خوزستان اینست که این مرکز توطئه را خاموش کند.  اما چگونه؟ جواب ساده است! میگوید: “سپاه پاسداران با ناامن کنندگان کشور نیز محاربه می‌کند و در صورت هرگونه اعتراضی، طومار مخالفان را در هم می پیچد”. بسیار خوب بنابراین مساله حل است. اما نه! جنایتکار ردیف اول حکومت از قیافه پاسداران و فرماندهانشان که آنجا نشسته اند متوجه میشود که این جفنگیات را حتی خودیهایشان هم باور نمیکنند که یک دشمن خارجی وجود دارد که دارد همه این توطئه ها را علیه حکومت “نجیب” اسلامی انجام میدهد و براحتی میشود طومارش را در هم پیچید.

سلامی ناچار میشود به همه این تردیدها پاسخی بدهد و زمین و زمان را به هم میبافد تا ترس را از قیافه مخاطبینش پاک کند. او لحنش را عوض میکند و جبهه جنگ را اینگونه تعریف میکند: “جنگ ما با دشمن جنگ جذب جوان هاست. باید از جوان ها حمایت کنیم و آنها را از آتش دشمن نجات دهیم”. متوجه شدید دشمن کیست؟ دشمن در وجود جوانان حلول کرده است  و باید جوانان را جذب کرد. چگونه؟ با دستگیری و زندان و اعدام. اما همه آنها که آنجا نشسته اند فکر میکنند که این کارها را سالهاست داریم انجام میدهیم و بازهم جامعه در فوران و خشم و انقلاب است. بنابراین چه باید کرد؟

جواب جای دیگری است. در بحث های فرماندهان سپاه با خامنه ای که صورت جلسه اش رو شد، همین سلامی و بقیه به خامنه ای میگویند بسیاری از فرماندهان سپاه دارند به خارج فرار میکنند. یعنی راه فرار را انتخاب کرده اند. سلامی هم راهی که مقابلش قرار دارد همین است. اما کسانی مثل او راه فرارشان هم چندان باز نیست. هر جا بروند مردم ردشان را میزنند و دستگیرشان میکنند و تحویل دادگاههای مردمی میدهند.

سالروز انقلاب ژینا نزدیک میشود و سران حکومت با تمام توان تقلا میکنند که اوضاع از دستشان خارج نشود. اما گیجی و تناقضات و ترس و وحشت از تمام وجناتشان میبارد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *