احضار وکلا در کردستان و خشم عمومی – پریسا پوینده

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دادگاه انقلاب بوکان ۵۴ وکیل را به اتهام “انتشار تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی”  احضار کرد.

آنچه که در لحظه اول با خواندن این خبر  جلب توجه می کند، تعداد وکلای احضار شده است. در تاریخ کانون وکلای ایران احضار جمعی ۵۴ وکیل بی‌سابقه است. اما  دلیل واقعی و حائز اهمیت احضار این وکلا  انتشار طومار و حمایت این وکلا از خانواده ژینا (مهسا) امینی در۲۷ شهریور ماه ۱۴٠۱ توسط این وکلا است. در روزها و هفته های اخیر رژیم  فشار علیه خانواده ها و فعالین در کردستان را شدت بخشیده است. تحرکات اخیر رژیم تنها بیانگر این است که با نزدیک شدن به سالگرد قتل ژینا (مهسا) امینی، حکومت شدیدا به وحشت افتاده است

مردم در کردستان متشکل تر و انقلابی تر از هر زمان دیگری برای دادخواهی و رسیدن به آزادی و برابری جلو آمده اند و با انتشار بیانیه های دادخواهی جبهه نبرد اجتماعی دیگری علیه رژیم اسلامی گشوده اند و آتش اعتراضات اجتماعی در  فضای سیاسی ایران را شعله ورتر کرده اند.

در ماههای اول انقلاب زن زندگی آزادی، مردم کردستان به درستی راه را نشان دادند. با تصرف خیابانها و جنگ تن به تن با ماموران رژیم صحنه های باشکوهی از انقلاب علیه ارتجاع اسلامی آفریدند. مقابل زندانها برای آزادی فرزندان و همسرانشان تجمعات وسیع برگزار کردند و با بزرگداشت یاد جانباختگان و اعتصابات پی در پی، قدرت اتحاد و همبستگی با شکوهشان را جلوی چشم جهانیان گرفتند. مردم کردستان نیز به سهم خود پرچم اتحاد همه مردم ایران را با شعار زیبای “کُرد، بلوچ، آذری، آزادی برابری” برافراشتند و لرزه بر جان دشمان انقلاب نوین در ایران انداختند.

رژیم در آستانه گرامیداشت سالروز کشته شدن مهسا امینی از اشغال دوباره خیابانها توسط خانواده های دادخواه و مردم در کردستان و دهها شهر و استان دیگر چون خوزستان و بلوچستان و گیلان  و اصفهان و تبریز و تهران به وحشت افتاده است. تنها راه پیروزی ما و انقلاب بی نظیر مان آمدن دوباره به خیابانها و ادامه اعتصابات سراسری است.

در سراسر جهان باید در خیابان بمانیم. مردم سراسر جهان را باید بیشتر از پیش در دفاع از انقلابمان با خودمان متحد کنیم. با سازمانها، نهادها و اتحادیه ها تماس بگیریم. اعتراض سازمان بدهیم و دولتها و مراجع بین المللی را تحت فشار قرار بدهیم تا انقلابمان را به رسمیت بشناسند. پیروزی از آن ماست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *