دستگیر شدگان گیلان صدای بلندی دارند – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

صدها شخصیت‌ سیاسی فرانسه خواستار آزادی ۱۲ نفر از دستگیر شدگان در گیلان شدند. این نامه در پشتیبانی از “کنشگران زن و سایر فعالان در ایران” نوشته شده و دهها نفر از نمایندگان مجلس ملی و مجلس سنای جمهوری فرانسه، وکلا و همچنین فعالان حقوق زنان از امضا کنندگان این نامه هستند.
امضاکنندگان با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد جانباختن مهسا امینی، موجی بی‌سابقه از سرکوب فعالان حقوق بشر و به‌ویژه فعالان حقوق زنان در ایران به‌ راه افتاده است یادآور شدند که هیچکس نباید به دلیل باورهایش هدف آزار و اذیت قرار گیرد. امضاکنندگان این نامه خواهان آزادی بی‌درنگ این فعالان در بند شده اند.

رژیم اسلامی خواب آشفته ای دارد. هر بگیر و ببند باعث رسوایی بیشتر حکومت می شود و موجی از همبستگی با مردم انقلابی ایران در سطح داخلی و بین‌المللی شکل می گیرد. صحبت اینجا از حمایت صدها شخصیت سیاسی در فرانسه است. صدها نفری که قدرت تاثیرگذاری بر سیاست‌های حکومت‌ها را دارند و می‌توانند اهرم فشاری موثر بر دولتها باشند تا چشم بر جنایات رژیم نبندند. حکومت فرانسه دارند و می‌توانند اهرم فشاری موثر باشند تا چشم بر جنایات رژیم نبندد.

ما مدافعان و همراهان انقلاب زن زندگی آزادی در خارج کشور هیچ فرصتی را در افشا و انزوای حکومت اسلامی از دست نمی‌دهیم. ما سنگر انقلاب نوین ایران علیه حکومت تروریست و ارتجاع هار اسلامی در خارج کشور هستیم. ما به هر نهاد و شخصیت تاثیرگذاری مراجعه میکنیم و تلاش میکنیم همبستگی آنها را با مردم علیه جلب کنیم.

نمونه حمایت صدها شخصیت ساسی فرانسوی از فعالان حقوق زنان در گیلان باید در ابعاد فراوان بازتکثیر شود و با کوشش ما این امر می تواند وسیعا گسترش یابد. انقلاب ایران تا سرنگونی حکومت اسلامی ادامه خواهد داشت و حمایت های بین‌المللی و فشار جهانی برای طرد و بایکوت سیاسی حکومت اسلامی گام مهمی در ادامه انقلاب تا پیروزی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *