پاسخ به دو سئوال – اصغر کریمی، رئیس هیات اجرایی حزب پاسخ میدهد

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سئوال: تعدادی از جوانان مخالف رژیم که در بیشتر تظاهرات‌ها حضور داشتند از من سوال می‌کنند که برنامه و تاکتیک حزب کمونیست کارگری در این شرایط که به سالروز جانباختن مهسا نزدیک میشویم چیست؟ حزب کمونیست کارگری چه برنامه هایی را برای جوانان مخالف پیشنهاد میکند؟

سوال بعد اینکه به مناسبت سالگرد مهسا یقینا جوانان مخالف در اغلب شهرها به خیابان می ریزند و رژیم هم خودش را آماده سرکوب نموده است. جوانان ما چه راه‌هایی را باید بروند و چه کارهایی انجام دهند تا به رژیم ضربه بزنند؟

اصغر کریمی

هر کس میخواهد کاری بکند باید خود را سازمان بدهد. جوانان و دانشجویان و اقشار مختلف دارند خودشان را برای سالگرد قتل مهسا و شروع انقلاب، آماده میکنند و حکومت هم وحشت زده تلاش میکند دامنه اعتراضات را کاهش دهد ولی همه میدانند که رژیم قادر به تخفیف بحران‌های خود و دلایل و انگیزه‌هایی که به انقلاب منجر شد نیست.

میپرسید جوانان چه کار کنند؟ پاسخ ما سازماندهی است. سازماندهی پایه و محور همه فعالیت‌ها است. هرچه بیشتر خود را سازمان بدهیم توان دخالتگری بیشتری در اوضاع داریم. آیا زمینه برای سازماندهی آماده است و آیا جوانان تمایلی به سازماندهی دارند؟ جواب ما این است که اگر تمایل نداشته باشند عجیب است. همه میخواهند کاری بکنند و در انقلاب بیشتر شریک باشند. بنابراین از همین الان شروع کنید.

در جلسه فرماندهان سپاه با خامنه‌ای، وزیر اطلاعات گفته بود با پانزده هزار گروه محله‌ای روبرو هستیم. یعنی هزاران جوان در شهرهای مختلف به نوعی شبکه‌هایی برای خود ساخته‌اند و بی‌شکل نیستند. شما و دوستانتان هم قطعا جمع‌هایی دارید و سر مسائل مختلف با هم صحبت میکنید. این یعنی مبنای تشکل. تشکل از همین روابط سیاسی مورد اعتماد شکل میگیرد اما باید آنرا تکامل داد و تقویت کرد، هدف را روشن کرد، تقسیم کار کرد و فعالیت سازمانیافته را شروع کرد. سالروز مهسا و انقلاب فقط یک روز نیست. از همین الان فعالیت‌هایی مثل شعارنویسی و پخش تراکت و غیره شروع شده است. شما هم شروع کنید. یک تیم چند نفره درست کنید و چند کار ساده اما مهم را در دستور بگذارید مثل شعارنویسی و پخش تراکت و تخریب بنرها و بیلبوردهای حکومتی و عکس و فیلم از آنها برای انتشار. هر تعداد تراکت میتوانید تهیه کنید و در خانه‌ها بیندازید یا روی دیوارها در معابر عمومی بچسبانید. همینطور هر نقطه شهر را که میتوانید از شعار پر کنید.

تاثیر کارتان را سریع خواهید دید. کار شما هم فضای آماده‌تری در شهر ایجاد میکند و هم مشوق جوانان دیگر برای سازماندهی میشود. در هر شهری باید دهها تیم و شبکه از فعالین سازماندهی شود. اینکار از دست همه برمیاید. پس معطل نشوید. سازماندهی را شروع کنید. در تماس با ما میتوانید سوالاتتان را مطرح کنید و ما هم تجارب تیم‌ها و جمع‌های دیگر را با شما در میان میگذاریم.

جمعی از فعالین سیاسی مرتبط با نشریه ژورنال.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *