کردستان و تعطیلی عمومی در ۲۵ شهریور -عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نهادهای درمانده و مفلوک رژیم در شهرهای مهاباد و  بوکان، کسبه و بازاریان این شهر را تهدید کرده‌اند تا از بستن مغازه‌های خود در سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ خودداری کنند. در چند روز گذشته نیز نهادهای امنیتی با دستگیری و تهدید تعدادی از خانواده های جانباختگان انقلاب از آنها خواسته اند که در سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی بر مزار  عزیزانشان  حضور نداشته باشند.

آمادگی، سازماندهی و رفتن مردم به استقبال سالگرد انقلاب، نهادها و نیروی سرکوب رژیم اسلامی را به وحشت انداخته است. تصور میکنند میتوانند با تهدید و دستگیری مردم را عقب برانند. این تهدیدها نشان از عزم و اراده مردم برای حضور و شرکت در دور دوم انقلاب است. با این تهدیدات و با این سراسیمگی، هراس خود در مقابل تعطیل عمومی و حضور خانواده ها و مردم بر سر مزار عزیزان جانباخته در شهرهای کردستان را به نمایش می گذارند. این تهدیدات خشم، تنفر و اراده زنان، جوانان و همه مردم برای تصرف خیابانها و محلات در روز ۲۵ شهریور و روزهای بعد از آن را افزایش می دهد.

در یک سال گذشته کسبه و بازاریان در شهرهای کردستان چندین اعتصاب عمومی متحد و یکپارچه در اعتراض به توحش حاکمان اسلامی را از خود نشان دادند و سیاست تهدید و ارعاب نهادهای رژیم را به شکست کشاندند. اکنون در دور دوم انقلاب در تدارک یک تعطیلی عمومی باشکوه، کوبنده و تاریخی، خود را آماده می کنند و خانواده های دادخواه مدام با حضور بر سر مزار عزیزانشان کمترین توجهی به بازداشت، تهدید و زندان از خود نشان نداده اند.

تعطیل عمومی را می توان نه تنها در کردستان بلکه در سراسر ایران به اجرا درآورد. حضور گسترده دهها هزار نفره بر سر مزار مهسا امینی ( ژینا ) در آرامستان آیچی شهر سقز و بر سر مزار تمامی جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی در سراسر کشور برگ درخشان دیگری از امید به  پیشروی و پیروزی در مسیر انقلاب خواهد بود.

حضور پر رنگ زنان در یکسال گذشته که شجاعانه پیشقراول به شکست کشاندن سنگر حجاب رژیم بوده اند، با برداشتن حجابها قادر خواهند بود ضربه کوبنده دیگری بر پیکر حکومت ضد زن وارد کنند. تعطیلی عمومی، حضور بر سر مزار عزیزان جانباخته، تصرف مجدد خیابانها و کوبیدن آخرین میخ ها بر تابوت حجاب، امید به پیروزی در دل میلیونها انسان تشنه آزادی را صد چندان خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *