وزیر رژیم رانده شده از کانادا – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چندی پیش سروکله وزیر پیشین بهداشت حکومت اسلامی، حسن قاضی زاده هاشمی، در کانادا پیدا شد. ایرانیان به حضور این جانی در کانادا اعتراض کردند و در نتیجه این اعتراضات وزیر امور مهاجرت کانادا اعلام کرد که قاضی‌زاده هاشمی را ممنوع‌ الورود کرده است بطوریکه او تا سه سال آینده نمی تواند به این کشور سفر کند.

همین یک خبر به اندازه کافی وضعیت زار و خراب جمهوری اسلامی در سطح بین المللی را نشان می دهد. رژیم اسلامی ایران بعد از فروکش کردن نسبی اعتراضات خیابانی مدعی شد که “پروژه منزوی کردن حکومت را خنثی کرده است”. انقلاب زن زندگی آزادی چنان جمهوری اسلامی را در انظار بین المللی رسوا کرده  که حکومت را به تقلا انداخته است. تصور کردند که “توافق راهبردی” با چین، و یا برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی و یا مبادله زندانیان با دول غربی و منجمله آزاد کردن اسدالله اسدی تروریست و یا پیوستن به گروه کشورهای بریکس می تواند وجهه جهانی جمهوری اسلامی را بهتر کند. اما دیری نپایید که سازمان عفو بین الملل در گزارشی مفصل از اذیت و آزار خانواده های جانباختگان معترض از دولتها و مراجع قضایی جهان خواست که به موجب قوانین بین الملل حکم بازداشت مسئولین جمهوری اسلامی را به دلیل این سرکوبگری ها و جنایات صادر کنند.

آنچه که زمینه ساز تصمیم وزیر مهاجرت کانادا مبنی بر ممنوع الورود شدن وزیر پیشین بهداشت رژیم به کانادا و همچنین انتشار گزارش تیز و تند سازمان عفو بین الملل علیه رژیم شد، حضور ما مردم در صحنه بود. اگر اعتراض به موقع ایرانیان در کانادا نبود و اگر ابرام و پافشاری خانواده های معترضین جانباخته بر سر دادخواهی خود نبود این نتایج طبعا حاصل نمی شد. آنچه که مسلم است دل مردم جهان با مردم ایران است و ما این را در اشکال مختلف در فستیوال ها، در همایش ها، در صحن پارلمان ها و در اقدامات مختلف اتحادیه های کارگری و دیگر نهادهای مردمی در طول یکسال گذشته در همبستگی با انقلاب زن زندگی آزادی دیده ایم. جمهوری اسلامی برروی سازش و مماشات همیشگی دول غربی با این رژیم حساب باز کرده است. اما اگر ما همچنان با قدرت در صحنه بمانیم و خواهان بایکوت حکومت اسلامی شویم بطور قطع این معادله را نیز به نفع خود تغییر میدهیم. موفقیت بیشتر ما در گرو آن است که در ایران و جهان خواهان بایکوت جمهوری اسلامی و محاکمه سران رژیم شویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *