پاسخ به سئوال – اصغر کریمی، رئیس هیات اجرایی حزب پاسخ میدهد

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمعی از فعالین سیاسی مرتبط با نشریه ژورنال از ایران سوالاتی فرستاده بودند. به دو سوال آنها قبلا در نشریه ژورنال ۵۰۸ پاسخ داده شد و در این شماره به سوال آخر آنها پاسخ داده میشود.

سئوال: سلطنت‌طلبان بطور مرتب بر علیه احزاب چپ و کمونیست شعار می‌دهند ما باید در مقابل این حرکات چکار کنیم؟

اصغر کریمی: اینکه این روزها و کلا در طول انقلاب زن زندگی آزادی تبلیغات سلطنت‌طلبان علیه جریانات کمونیستی و مشخصا حزب کمونیست کارگری شدت گرفته را باید به فال نیک گرفت. علت این تبلیغات روشن است. دستشان به جایی بند نیست، رد پایی از آنها در ایران، نه در تجمعات، نه در کمپین‌های سیاسی و نه در جنبش‌‌های اجتماعی دیده نمیشود. برعکس شعارها همه چپ و برابری‌طلبانه است. تشکل‌ها و منشورها و بیانیه‌ها محتوایی سوسیالیستی و کمونیستی دارند. در دفاع از خاندان پهلوی شعاری داده نمیشود برعکس علیه آنها شعارهای زیادی در استانهای مختلف کشور داده میشود. در خارج نیز هر روز منزوی‌تر و منفورتر شده‌اند، کسانی که به اشتباه دل خوشی به اینها بسته بودند متوجه ماهیت ضد انقلابی و بی‌ربطی آنها به انقلاب و فرهنگ فحاشی و ساواک‌گونه آنها شدند و از آنها فاصله گرفتند. این وضعیت سلطنت‌طلبان را بشدت عاصی و هیستریک کرده است. نوک تیز حملاتشان را متوجه کمونیست‌ها کرده‌اند.

با افراد فالانژی که چشم و گوششان را بسته‌اند نمیتوان کاری کرد اما اکثر افرادی که بدلیل نداشتن آگاهی و تجربه سیاسی از سلطنت‌طلبان هواداری میکنند را با حوصله و پشتکار باید با ماهیت ارتجاعی و عقب‌مانده سطلنت‌طلبان آشنا کنیم. سلطنت‌طلبان نه تنها تلاش میکنند به مذهب و نیروی سرکوب و بنیادهای سرمایه‌داری لطمه‌ای وارد نشود بلکه رسما و علنا وعده احیای ساواک و شکنجه و اعدام میدهند. همین برای اینکه ماهیت شبه جمهوری اسلامی آنها برای مردم روشن‌تر شود کافی است.

در پاسخ به سوال قبل تاکید کردم که اساس کار ما سازماندهی است. یک وظیفه مهم که میتواند در دستور جمع‌های متشکل قرار گیرد آشنا کردن اطرافیان، خانه به خانه، با کمونیسم و حزب کمونیست کارگری و منشورهای رادیکالی است که توسط تشکل‌ها و فعالین مختلف منتشر شده است. جامعه تشنه آگاهی و رهایی است. در یکسال گذشته جامعه سیاسی ایران بسیار عمیق‌تر شده و تجربه سیاسی مردم به نحو بیسابقه‌ای بیشتر شده است. و در نتیجه هیچگاه زمینه به این اندازه برای آشنا کردن مردم با کمونیسم و حزب مساعد نبوده است. هرچه اینکار بیشتر صورت بگیرد نه تنها سلطنت‌طبان بلکه کل طیف‌های راست و برنامه‌‌ها و سیاست‌های آنها بیشتر بی‌ربطی‌اش را به آزادی و رهایی مردم نشان میدهد. اتحاد واقعی و عمیق و پیشروی انقلاب تنها حول خواسته‌های رادیکال و اساسی مردم شکل میگیرد. خواست‌هایی که جریانی مثل حزب کمونیست کارگری نمایندگی میکند. از همین امروز دست به کار شوید و جمع و تشکل خود را ایجاد کنید. هر درجه متشکل شدن شما، به معنی آگاه‌تر شدن و متحدتر شدن مردم و آمادگی برای تداوم انقلاب نیز هست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *