انکار بحران بی خانمانی – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخیرا گزارش مجلس شورای اسلامی در رابطه با گسترش بی خانمانی، بویژه در تهران و کلان شهرها، از بروز هشت شکل این پدیده با عناوین پشت‌بام خوابی، موتورخانه خوابی، ماشین‌خوابی، گورخوابی، شغل‌گزینی سرپناه‌جویانه، هم‌خانگی دو یا چند خانواده در یک واحد مسکونی و خانه به دوشی نام برده است. در واکنش به این گزارش، داود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، وجود پشت بام خوابی و اجاره اشتراکی حتی در محلات فقیرنشین را تکذیب کرد.

افاضات جناب نایب ریئس اما از چند زاویه قابل بررسی است. اول اینکه با این سخنان او به تناقض با خود در میغلتد؛ احتمالا ایشان فراموش کرده که پیشتر، در اردیبهشت ماه گذشته، با جرم انگاری اجاره پشت بام ها، خود وجود این پدیده را تایید نموده بود؛ بقول معروف “دروغگو کم حافظه است!”. دوم اینکه این سخنان همچنین در تناقض با گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامیِ خودشان است که این خود نشانی دیگر از اوضاع نابسامان و صفوف در هم ریخته دست اندرکاران رژیم منحوس اسلامی است. سوم اینکه ایشان تنها وجود پشت بام خوابی و اجاره اشتراکی را تکذیب میکند اما در مورد دیگر اشکال بحران مسکن سخنی به میان نمی آورد: این یعنی تایید شیوع گسترده پدیده بی خانمانی در کشور از زبان یکی دیگر از خودی های رژیم. البته آقای نائب ریئس با این اظهارات در تلاش برای انکار فقر و فلاکت گسترده در سراسر کشور است اما به یمن اوضاع بحرانی منتج از انقلاب جاری چرندیات ایشان همچون تف سربالا به سر و صورت خود او میبارد.

بحران گسترده مسکن و بی خانمانی میلیونی در ایران وجه دیگری از فقر و فلاکتی است که رژیم آدمخواران اسلامی و اقتصاد دزدسالار و مافیایی آن بر مردم تحمیل نموده است. عامل اصلی این بحران موجودیت حکومت اسلامی است. برخوداری از مسکن و سرپناه مناسب حق پایه ای تک تک آحاد جامعه است. مطالبه توده ای تحقق این حق توسط مردم و بسیج میلیونی حول آن سقوط رژیم الله بدست انقلاب جاری را تسریع خواهد نمود. پرچم حق مسکن در شان انسان را بعنوان اصلی پایه ای در تظاهرات و اعتراضات خود بر افرازیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *