صدای زندانیان سیاسی را نمیتوانید خاموش کنید – پریسا پوینده

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طبق اخبار، زندانیان سیاسی زندان اوین در اعتراض به محدودیت‌های شدید تلفنی و عملکرد “شرکت آسیاتک”، پیمانکار تلفن‌های زندان، از هشتم شهریور دست به اعتصاب زدند که تا دهم شهریور ادامه دارد و از تلفن‌های زندان استفاده نخواهند کرد.

دلایل این اعتصاب علاوه بر گرانی شدید و افت شدید کیفیت تماس، امکان کنترل شنود و ضبط مکالمات زندانیان نیز با تلفن های آسیاتک اعلام شد. هفته گذشته نیز، جمعی از زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین در بیانیه‌ای با اعتراض به اختلال مداوم تلفن زندان، خواستار اعتراض به سازمان زندان‌ها و تحریم شرکت خدمات ارتباطی آسیاتک شدند.

مردم در تدارک و برگزاری مراسمهای یادبود عزیزان جان باخته مان و تجمعات مختلف در سالروز جان باختن مهسا (ژینا) امینی، صدها جوان آزادیخواه و از جمله ۷۴ کودک جان باخته هستند. با وجود تهدیدها، احضارها و بازداشت ها شاهد وحدت هر چه گسترده تر میان خانواده های دادخواه و مردم هستیم. این وحدت، همبستگی و استقامت بی نظیردر دیدارها، انتشار بیانیه، راه انداختن کمپین های اعتراضی مانند ترند شدن جمله: “بین ما با تن بی‌جان جگرگوشه‌هایمان بر دوش‌، و شما با زندان‌ها و شلاق‌ها و تهدیدهایتان، تنها یک جمله باقی‌ست ” قسم به خون یاران؛ #ایستاده‌ایم_تا_پایان”، تا اعلام “ما می توانیم به قدرت اتحاد و همبستگی هایمان زندگی که از ما سلب کرده اند را از چنگال کثیف جنایتکاران سرکوبگر رها سازیم و تمام آمرین و عاملین کشتارهای چندین ساله شان را به میز محاکمه و عدالت بکشانیم”. ، در بیانیه خانواده های دادخواه تا دادن پیام توسط زندانیان، دیده میشود.

رژیم با دیدن این حجم از شجاعت و استقامت مردم بشدت وحشت کرده است. سیاست امنیتی و محدود کردن تماس های تلفنی و محدودیتهای دارو و درمان از سیاستهای رژیمی است که در کنترل جامعه با سرکوب، زندان و اعدام، شکست خورده است.

زندانی سیاسی امروز نه تنها به وضع خودش اعتراض میکند بلکه به زندانیان دیگر استانها نیز که از این مشکلات رنج میبرند، میگوید و با صدای رسا اعلام میکند: “این وضعیت حاصل امنیتی کردن بیشتر زندان و کاهش ارتباطات زندانیان است” و از مردم خواسته است به هر نحوی به اعتراض آنها علیه سازمان زندان ها و تحریم شریک تجاری آن، “آسیاتک” کمک کنند.

با افشای بیشتر شرکت خدمات ارتباطی آسیاتک، با تجمع مقابل سازمان زندانها، نوشتن طومارهای اعتراضی و پیامهای حمایتی به فراخوان زندانیان سیاسی پاسخ دهیم. حق تماس تلفنی و برخورداری از دارو و درمان از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق یک زندانی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *