تقابل مردم با ورزشکاران حامی رژیم – مراد شیخی – مربی و داور کُشتی در دانمارک

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبر: توافق باشگاه میلان با باشگاه پورتو- مهدی طارمی از پرتغال به ایتالیا میرود.

در اینستاگرام دیدگاه‌های مخالف زیادی علیه ورزشکاران معروف ملی طرفدار رژیم اسلامی در ایران وجود دارد. دیدگاه های مخالف علیه فوتبالیست های معروفی همچون مهدی طارمی که همیشه مدافع سیاست های سرکوبگرانه رژیم علیه مردم بود. این دیدگاه‌ها معمولاً انتقادی و سیاسی هستند.

خیزش انقلابی مردم ایران بعد از قتل حکومتی مهسا امینی و جنبش آزادیخواهی انقلابی مردم، علیه رژیم اسلامی باعث شده است که صف ورزشکاران حامی این جنبش از ورزشکارانی که سیاست بی توجهی و بی تفاوتی، و یا همراهی با رژیم را در پیش گرفته اند جدا شود.

مردم ایران از ورزشکاران معروف و شناخته شده ای که در خدمت سیاستهای رژیم قرار گرفته اند ابراز انزجار می کنند. آنها معتقدند که این ورزشکاران با حمایت از رژیم، به سرکوب مردم و نقض حقوق انسانی آنها کمک می‌کنند. در نتیجه موفقیت ورزشکاران معروف در تیم های فوتبالِ باشگاه های اروپائی و مدال طلای ورزشکاران ملی در سطوح جهانی و المپیک برای مخالفین حکومت فاقد اهمیت است.

این امر نشان‌دهنده افزایش آگاهی سیاسی مردم ایران و تمایل آنها به حمایت از ورزشکارانی است که از مردم و از حقوق و ارزش‌های آنها دفاع می‌کنند. ورزشکارانی که همراه با سیاست رژیم اسلامی علیه مردم هستند، روزبروز بیشتر مورد انزجار قرار میگیرند.

مردم ایران به دلایل مختلفی خواهان سرنگونی این رژیم هستند. در نتیجه، آنها ورزشکارانی را که با رژیم ارتباط دارند غیر خودی میدانند و به مناسبت های مختلف علیه آنها موضع گیری می کنند.

مردم  به ورزشکارانی که از نظر سیاسی و اجتماعی با آنها هم‌نظر هستند، علاقه‌مند اند. در نتیجه ورزشکارانی که با رژیم همراه هستند، از نظر مردم کسانی هستند که منافع شخصی شان را بر منافع عمومی ترجیح میدهند، و موفقیت هایشان در سطوح جهانی فاقد اهمیت است. ورزشکارانی که همراه با رژیم اسلامی باشند، معمولاً در ورزشگاه ها و میادین بین المللی نه تنها مورد تشویق قرار نمیگیرند بلکه هو نیز میشوند و بعضا نیز تماشاگران با شعار بیشرف بیشرف از آنها استقبال میکنند!

در همه میدانهای ورزشی باید از ورزشکاران مخالف رژیم با جدیت حمایت کرد و آنها را مورد تشویق قرار داد و ورزشکاران حامی حکومت را طرد و منزوی کرد، تا از کرده خود پشیمان شوند. مردم ایران از این ورزشکاران می‌خواهند که از رژیم جنایتکار اسلامی فاصله بگیرند و به مردم بپیوندند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *