طوفان در مدارس – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امسال دانش آموزان سال جدید تحصیلى را با یک شوک آغاز کردند. آنها متوجه شدند که جمهورى اسلامى با ارسال تعداد باز هم بیشترى آخوند و طلبه به مدارس و تعویض مدیران، معاونین و خدمه برخى مدارس میخواهد چهره مدارس و از این طریق جو مدارس را تغییر دهد و از دانش آموزان انتقام بگیرد. ولى مطمعننا نتیجه برعکس خواهد گرفت.

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز میشود که دانش آموزان متوجه عدم حضور برخی از دوستان، هم بازیها و همکلاسى هاى شان در کنار خود هستند. چراکه سال گذشته حدود ۷۰ کودک در اعتراضات سراسری به دست نیروهای سرکوبگر کشته شدند، بیش از ۵ هزار دانش‌آموز در حملات شیمیایى آسیب دیدند، تعدادى دزدیده و شکنجه و زندانى شدند و تعدادى هم یک یا هر دو چشم خود را در اثر شلیک نیروهاى سرکوبگر همین حکومتى از دست دادند که مزدورانش میخواهند امسال مربى و معلم شان شوند.

این یک تناقض درخود است؛ مدرسه محلى است که دانش آموزان در آنجا با علم آشنا میشوند؛ آشنایى با علم هرنوع مذهب و آموزش مذهبى را در هر ذهن کنجکاو زیر سئوال میبرد و آنها را به اعتراضات بازهم گسترده تر علیه حضور مزدوران حکومت اسلامى و مبلغین دین و خرافه میکشاند. ما در سال جارى شاهد مورد تمسخر قرار گرفتن باز هم بیشتر آخوندها و طلبه ها در کلاسها و بیرون رانده شدن بازهم بیشتر این صاحبان ذهن هاى پر از ارتجاع و خرافه و مزدوران حکومت اسلامى از مدرسه ها خواهیم شد. دانش آموزان در اعتراض برحق و جمعى خود مسلما والدین خود، معلمان پیشرو و کل جامعه را در کنار خود خواهند داشت. جمهورى اسلامى باد میکارد ولى طوفان درو خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *