کارزار عفو بین الملل برای آزادی توماج – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بخش آمریکای سازمان عفو بین‌الملل، همزمان با سالگرد شروع انقلاب “زن زندگی آزادی”، کارزاری در حمایت از توماج صالحی و برای آزادی او آغاز کرده است که تا ۲۳ مهرماه ادامه خواهد داشت.

الیز اورباخ، کارشناس ایران در سازمان عفو بین‌الملل در آمریکا، درباره دلیل انتخاب توماج صالحی برای این کارزار چنین می‌گوید:

“من شخصاً پس از آن‌ که بسیاری از ویدئوهای او را دیدم، تحت تأثیر شخصیت توماج قرار گرفتم. او یک کانال یوتیوب دارد و باید بگویم آن‌ها بی‌نظیرند. توماج در ایران بسیار محبوب است و یک شخصیت الهام‌بخش است. من درباره او بسیار خوانده‌ام، درباره این‌که او از چه مسیری گذشته است، از سلول‌های انفرادی طولانی، برخوردهای وحشیانه که با او شده است و نگرانی‌هایی که درباره از دست دادن بینایی دو چشمش وجود دارد.” او ادامه میدهد: هر آن‌چه بر توماج صالحی رفته‌، به این دلیل است که “او بسیار شجاع و صریح از معترضان حمایت کرده و حکومت را به دلیل رفتارهایش در قبال نقض حقوق بشر نقد کرده است.”

بازداشت توماج صالحی خواننده رپ اعتراضی در جریان انقلاب زن، زندگی، آزادی در حالی بود که او با پیام‌هایش از خیزش انقلابی حمایت قاطع کرده بود. توماج در ترانه های خود به فساد، فقر، دزدی، چپاول، سرکوب، زندان و اعدام در جمهوری اسلامی اعتراض کرده است و در تمام مدتی که آزاد بود صدای انقلاب مردم و اعتراضات خیابانی بود. توماج حتی  قبل از دستگیری به دوستانش گفته بود اکانت او را نبندند و از فراخوانهای هر روزه خیابانی حمایت کنند.

توماج خواننده محبوب مردمی است که با خواندن شعرهای انقلابی علیه سیستم فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای میان مردم ایران و جهان بدست آورده است. در واقع اعلام کارزار جهانی برای آزادی توماج‌صالحی، به وضوح  نشان میدهد که انقلاب زن، زندگی، آزادی همچنان در قلب میلیون ها انسان در سرتاسر جهان جای دارد.

دفاع از توماج ما، توماج شما، توماج مردم ایران و توماج همه انسان های شریف و آزادیخواه دنیا دفاع از آزادی بیان، دفاع از زندانیان سیاسی، دفاع از هنرمندان انقلاب و دفاع از انقلابمان است. مبارزه برای آزادی بدون قید و شرط توماج‌ و همه زندانیان سیاسی که صدای اعتراض جامعه برای یک زندگی انسانی، شاد، مرفه و آزاد از هر گونه تبعیض هستند را باید هر چه گسترده تر پیش ببریم.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *