بحرانهاى رژیم اسلامى و امر تحزب – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دستیار خامنه‌ای در “امور نیروهای مسلح” مهاجرت پزشکان متخصص را غیر قابل قبول دانست. به گفته مقام‌های سازمان نظام پزشکی علاوه بر مهاجرت، عده زیادی از فارغ‌التحصیلان پزشکی هم به سراغ کارهایی می‌روند که “درآمدزاتر” از پزشکی باشد.

وضعیت درمانى و بهداشتى در ایران به مرحله بسیار اسفناک و مخاطره انگیزى کشیده شده است. به گزارش سازمان بهداشت جهانى، سرانه پزشک متخصص کمتر از ۶ نفر به ازاى ١٠ هزار نفر جمعیت در ایران است در حالیکه این رقم حتى در کشورهاى همجوار ٢٠ متخصص تخمین زده میشود. به عبارت دیگر تعداد پزشکان متخصص در ایران یک ششم استانداردهاى جهانى است.

در عین حال پدیده مهاجرت کادر پزشکى در سالهاى جارى، خطر کمبود پزشک و دیگر کادر هاى درمانى را بارها در مقابل جامعه قرار داده أست. سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد که سالانه حدود ۳ هزار درخواست مهاجرت دریافت می‌کند.

واقعیت این است که جامعه ایران یک جامعه شدیدا طبقاتى است و به تبع آن هر بحران و تغییر منفى در آن، طبقات پایین و فرودست اقتصادى را صدها بار بیشتر از طبقات مرفه تحت تاثیر قرار میدهد. براى میلیونرها و میلیاردر هاى ایرانى که از قِبَل کار مردم در رفاه افسانه ای به سر میبرند ، هیچ یک از آمارهاى فوق اهمیتى ندارد و به قول معروف ککشان هم نمیگزد. از سوى دیگر، رژیم اسلامى در چهل و اندى سال گذشته نشان داده است که نتنها قادر به گشودن هیچ گره اقتصادى و اجتماعى نیست بلکه خود آن گره کورى است که مانع اصلى هر نوع گشایش اقتصادى و اجتماعى در ایران است.

اسانید را از دانشگاه اخراج میکند در حالیکه نیاز به نیروی آموزشى دارد. وضعیت درمان و دارو را به شکل مافیایى اداره میکند، بحران پزشک متخصص پدیدارمیشود. ضد انسانى ترین و محجورترین قوانین اسلامى را به جامعه تحمیل میکند و در عین حال انتظار دارد که پدیده اى به نام مهاجرت میلیونى نداشته باشد. هر حرکت این رژیم با هر گوشه ای از زندگى در تعارض است و به همین دلیل باید برود.

درسى که خیزشهاى مختلف و انقلاب زن زندگى آزادى به ما آموخته است، این واقعیت را هر بار در مقابل ما قرار میدهد که پیروزى انقلاب به تشکل و سازماندهی  مردم در احزاب انقلابى مانند حزب کمونیست کارگرى منوط شده است. “نه” بزرگ جامعه توسط این حزب نمایندگى شده و میشود. رمز پیروزى همین جاست.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *