رژیم اسلامی در جنگ حماس و اسرائیل - محسن ابراهیمی

رژیم اسلامی در جنگ حماس و اسرائیل – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حمله غافلگیرانه ترویستهای اسلامی حماس به اسرائیل و به گروگان گرفتن و کشتار شهروندان غیرنظامی، رفتار وحشیانه مخصوصا با زنان اسیر و کودکان بیگناه، آغاز دور دیگری از یک تراژدی دهشتناک انسانی در منطقه را رقم زده است. همچنانکه انتظار میرفت، هیئت حاکمه قومی- مذهبی در اسرائیل که در ماههای گذشته با امواج گسترده اعتراضات مردم به چالش کشیده شده بود، با حملات گسترده به غزه انتقام ویرانگری را آغاز کرده است که قربانیان مستقیمش انسانهای بیگناه محصور در بزرگترین زندان روباز جهان یعنی نوار غزه هستند.

این جنگ، جوانب متنوعی دارد. در این یادداشت کوتاه فقط به این سئوال میپردازیم: رژیم اسلامی این وسط چه کاره است؟

حکومت اسلامی که در داخل، قدرت عظیم انقلاب زن زندگی آزادی و در منطقه انزوای پرشتاب و رو به گسترش خود را تجربه می کرد، بشدت به عملیاتی در ابعاد تهاجم وحشیانه حماس به شهروندان اسرائیل نیاز داشت و بی تردید در آن مستقیما نقش دارد.

سازمانهای تروریست اسلامی مثل حماس و هیئت حاکمه قومی- مذهبی در اسرائیل، برای تداوم حیاتشان به جنایت و توحش متقابل نیاز دارند. همچنین تداوم حضور سازمانهای تروریستی اسلامی برای برنامه های منطقه ای حکومت اسلامی حیاتی است. با توجه به این، روشن است که از نظر سران حکومت اسلامی، نزدیکی پرشتاب عربستان سعودی و اسرائیل ممکن بود به درجاتی زمینه برای کاهش تنش در منطقه را فراهم کند و این برای موقعیت نیروهای اسلامی و به تبع آن موقعیت حکومت اسلامی در منطقه سم است. بی دلیل نیست که خامنه ای در ماههای اخیر بارها نگرانی اش از نزدیکی اسرائیل و عربستان را با تکرار “روی اسب بازنده شرط بندی میکنند” نشان داده بود. همچنین، بی دلیل نیست که هر چقدر آدمهای زیادی در اسرائیل و غزه قتل عام میشوند، آدمخوران حاکم در ایران بیشتر ابراز شادی میکنند.

اگر چه این جنگ به قیمت بسیار سنگین برای مردم در منطقه مخصوصا نوار غزه تمام خواهد شد، اما این حکومت اسلامی است که از نظر سیاسی نهایتا چه در ایران و چه در منطقه بازنده خواهد شد. اسب بازنده کل این اتفاق ویرانگر خامنه ای خواهد بود که عمامه و عبا و نعلینش سراپا خون آلود است.

مستقل از اینکه این بار دروازه این جهنم سوزان به روی مردم بیگناه در اسرائیل و مخصوصا نوار غزه را کدام طرف باز کرد، برای مهار کردن هر دو طرف این توحش، مردم جهان متحدانه باید به میدان بیایند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *