آرمیتا و اعتراف "حجاب بان" به جنایت - شهلا دانشفر

آرمیتا و اعتراف “حجاب بان” به جنایت – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“آرمیتا گراوند را کشتیم، حق داشتیم کشتیم.”

کلیپی از درگیر شدن زنان معترض و شجاع با “حجاب بان” حکومت در مدیای اجتماعی پخش شده که نشانی دیگر از تداوم انقلاب زن زندگی آزادی است. ماجرا از این قرار است وقتی “حجاب بان” رژیم، در مترو به زنانی که حجاب ندارند گیر میدهد، مردم حسابش را کف دستش گذاشته و او و کل حکومت را به مواخذه می کشند. “حجاب بان” با سخن گفتن از قانون تحکم به رعایت حجاب میکند. در پاسخ زن شجاعی با خشم و نفرت فریاد زده و میگوید: کدام قانون، کدام خدا! من اصلا مسلمان نیستم. سپس از هر گوشه ای از واگن مترو یکنفر به “حجاب بان” درمانده جوابی میدهد و او را با نفرت تمام به باد ناسزا میگیرند.

از او میپرسند که نمی بینی بچه مردم را میکشند. خدای شما این را گفته است؟. “حجاب بان” با دستپاچگی جواب داده و میگوید شعار داده کشته شده. مردم در پاسخ میگویند: آیا کیان نه ساله و مونای هشت ساله که کشته شدند، شعار داده بودند؟ و بعد یکی دیگر از مسافرین با خشم فریاد زده و میگوید: “فقر دارد بیداد میکند. خجالت نمیکشید. “حجاب بان” که در محاصره و کیفرخواهی مردم قرار گرفته، در اوج استیصال میگوید: “اگر چهار نفر مثل من با شما برخورد میکرد، جرات نمیکردید اینطور برخورد کنید. در پاسخ زنی معترض به شانه “حجاب بان” زده و میگوید: “شما آرمیتا گراوند را دیروز کشتید. “حجاب بان” که دیگر کنترلی بر اعصابش نداشت با عصبانیت و لرزش صدا میگوید: “بله کشتیم، حقش بود”. مردم هم گفتند آهان همین را میخواستیم. بدینگونه زن “حجاب بان” در میان مردم به محاکمه کشیده شده و اعتراف به جنایت کرد.

با “حجاب بانان” حکومت و سرکوبگرانش در همه جا باید همین معامله را کرد. در عین حال “آرمیتا” دختر شانزده ساله ای که بدست همین “حجاب بانان” مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به کما رفته است را فراموش نکنیم. اگر بلایی بر سر آرمیتای ما بیاید، بدون شک با موج وسیعتر انقلاب پاسخ خواهند گرفت. جمهوری اسلامی حکومتی در سراشیبی سقوط است. جامعه با بی حجابی سراسری و اعتراضات گسترده اش تداوم انقلاب را فریاد میزند. با گسترش مبارزاتمان به عمر ننگین این حکومت پایان دهیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *