جنایت‌کاران، خواهان محاکمه جنایت‌کاران! - محسن ابراهیمی

جنایت‌کاران، خواهان محاکمه جنایت‌کاران! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از وکلای جمهوری اسلامی و سایر کشورها خواسته است که “اقدامات حقوقی در جهت محاکمه اسرائیل انجام دهند”!

از این بگذریم که صرف وجود ارگانی به نام “ستاد حقوق بشر” در جمهوری اسلامی که خود رکورد پایمال‌کردن حقوق بشر را شکسته است، بسیار مضحک است!

اما یک‌لحظه تصور کنید که حکومت اسلامی در ایران هیچ جنایتی مرتکب نشده است. حتی در این صورت هم فقط دررابطه‌با جنایت جاری در منطقه، جنایت حماس علیه مردم اسرائیل و در ابعاد وسیع‌تر جنایت متقابل دولت اسرائیل علیه مردم غزه، چه کسانی باید محاکمه شوند جز رهبران حماس به‌خاطر قتل‌عام فجیع شهروندان اسرائیل، رهبران جمهوری اسلامی به‌خاطر حمایت و تشویق و دخالت مستقیم در این کشتار و رهبران دولت دست راستی نژادپرست اسرائیل به‌خاطر کشتار مردم غزه؟

اما حتی اگر حکومت اسلامی هیچ نقشی در برپاکردن قتل و کشتار جاری در منطقه نداشت که روشن است دارد، سران این حکومت به‌خاطر اینکه زیر بغلشان پرونده سنگینی از کشتار زندانیان سیاسی، قتل‌های زنجیره‌ای، اعدام و سنگسار، ترور فعالین سیاسی در خارج از کشور، فتوای قتل یک نویسنده، کشتار مردم به‌پاخاسته سوریه، به موشک بستن هواپیمای مسافربری، قتل‌عام معترضین در خیابان‌ها، حمله شیمیایی به دانش‌آموزان و ده‌ها جنایت دیگر و در یک جمله جنایت علیه بشریت را دارد، قبل از همه باید محاکمه شوند. محاکمه‌ای که اتفاقاً به نحو بی‌سابقه‌ای قبل از سرنگونی رژیم اسلامی آغاز شده است و همین حالا یکی از آدم‌کشانش به جرم شرکت در “کمیته مرگ” قتل‌عام زندانیان سیاسی به حبس ابد در زندان سوئد محکوم شده است.

سؤال این است که چطور و چرا و با چه هدفی واقعاً این مجرمین شناخته شده جنایت علیه بشریت، جرئت می‌کنند چنین ادعایی و چنین خواستی را اصلاً به میان بکشند؟

پاسخ این است: شاید تصور می‌کنند، و البته ابلهانه تصور می‌کنند که می‌توانند جنایت خود علیه مردم ایران را پشت جنایات دولت اسرائیل علیه مردم غزه پنهان کنند! اما آب در هاون می‌کوبند. نه فقط مردم ایران، بلکه مردم جهان در دوره پسا انقلاب زن زندگی آزادی به سر می‌برند. نگاه مردم جهان به مردم ایران، به حکومت اسلامی، بعد از انقلاب زن زندگی آزادی تماماً زیرورو شده است. خونخوارانی مثل اسلامیون حاکم در ایران نمی‌توانند و نخواهیم گذاشت با این ترفندهای تبلیغاتی مضحک روی خون مردم برای نجات خودشان از محاکمه سرمایه‌گذاری کنند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *