پوران ناظمی و محاربه با نظام - کیوان جاوید

پوران ناظمی و محاربه با نظام – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“دادبان” (مرکز مشاوره و آموزش حقوقی ویژه کنش‌گران) خبر داده است قوه قضاییه جمهوری اسلامی پوران ناظمی، نویسنده، شاعر و فعال سیاسی و سه فعال سیاسی – مدنی دیگر را به محاربه و افساد فی‌الارض متهم کرده است. پوران ناظمی بارها در چهار دهه گذشته بازداشت و زندانی شده و سال گذشته نیز در جریان انقلاب زن زندگی آزادی زندانی شده بود.

تصویر فوری که از این خبر به ذهن می‌رسد حجم بالای مبارزین و مخالفین با دین و مذهب و اسلام است که به طور سیستماتیک و فزاینده در ایران رو به گسترش است. پخش این خبر و اتهامات سنگینی که پوران ناظمی و سه فعال دیگر با آن روبرو هستند پیش از اینکه کسی را مرعوب کند تا در مقابله با حکومت اسلامی و نقد مذهب و ارتجاع اسلامی دست‌به‌عصا شود، باعث می‌شود یک‌بار دیگر به قدرت سراسری و اجتماعی خود پی ببریم و بدانیم جمهوری اسلامی در محاصره همه‌جانبه از سوی مردم قرار دارد. خوانندگانی که تا امروز پوران را نمی‌شناختند به یکباره متوجه می‌شوند که این شخصیت مبارز طی ۴ دهه گذشته بارها به زندان افتاده است و یک یار وفادار انقلاب زن زندگی آزادی بوده و هست و قصد ندارد قدمی به عقب بردارد. همین خبر نیز می‌تواند باعث شود تا صدها و هزاران نیروی تازه‌نفس و چه‌بسا جوان به جنبش ضد مذهبی – اسلامی بپیوندند و جنگ با حکومت منفور اسلامی را در ابعاد وسیع‌تر و متنوعی تری گسترش بدهند.

شاید حکومت قاتلان اسلامی تصور کند با فاجعه‌ای که هم اکنون در غزه در جریان است، توجه‌ها به مسائلی چون محکومیت پوران ناظمی به محاربه کم می‌شود. اما این‌طور نیست. مردم ایران یک پای ایجاد فاجعه و بحران عظیم در غزه را جمهوری اسلامی و جنبش جنایت‌کار و تروریست اسلامی می‌دانند. به این دلیل می‌خواهند “سر افعی را در ایران قطع کنند.”

ما مردم، پوران ناظمی را بزرگ می‌داریم و برای آزادی بی‌قید و شرطش همه توان سیاسی و اجتماعی خود را بکار می‌گیریم. جا دارد از امروز در همه شهرها نام و تصور پوران بر دیوارها و اماکن عمومی نقش بندد و همه نهادهای مدافع انسان در ایران و جهان علیه این حکم ضدانسانی وارد عمل شوند. جمهوری اسلامی را از غلط‌کردنش در محکوم‌کردن پوران ناظمی و یارانش پشیمان می‌کنیم.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *