رژیم اسلامی و آزادی مذهب - عطیه نیک‌نفس

رژیم اسلامی و آزادی مذهب – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“۱۰ زن بهائی در اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این شهروندان روز دوشنبه یکم آبان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. تاکنون از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.”

رژیم اسلامی به‌تبع قوانین ظالمانه و غیرانسانی اسلام، هیچ عقیده و نظری غیر از خودش را نمی‌تواند بپذیرد. حتی به دلیل اینکه جمهوری اسلامی مذهب شیعه را حقیقت می‌داند، دیگر فرقه‌های اسلام برایش قابل‌پذیرش نیستند. به‌این‌ترتیب شرایط زندگی برای بخش‌هایی از مردم ایران که دینی متفاوت دارند با وجود رژیم اسلامی همراه با شکنجه است. بهاییان از جمله قربانیان سیاست ضدانسانی رژیم‌اند که در تمام این ۴۵ سال حیات جنایت‌کارانه رژیم اسلامی مورد حمله و توحش از سوی رژیم بوده‌اند. بازداشت شده و اعدام شده‌اند.

اینکه ادیان ماهیتی خرافی و پوچ دارند و در طول تاریخ همواره سعی بر سرکوب انسان‌ها داشته‌اند، امری است بسیار آشکار. اما این دلیلی بر نقض حق بدیهی و اولیه انسان‌ها نمی‌شود. در یک جامعه برابر انسان‌ها می‌توانند و حق دارند که دین و مذهب خود را داشته باشند و همانطور که در برنامه حزب کمونیست کارگری ایران آمده، مذهب امری است شخصی و انسان‌ها نباید به دلیل داشتن باور و اعتقادات مذهبی مورد تبعیض، تهدید، ارعاب، شکنجه و زندان قرار گیرند. آزادی مذهب و بی مذهبی باید وجود داشته باشد، درعین‌حال که دین و آموزش‌وپرورش باید از دولت جدا باشد. اعتقاد به مذاهب مختلف آزاد است؛ اما احکام یا هر نوع فعالیت و مراسم و ابراز وجود مذهبی که با آزادی‌ها و حقوق مدنی مردم مغایرت داشته باشد باید ممنوع شود.

با وجود رژیم جمهوری اسلامی هیچ انسانی از حق حیات و حقوق مدنی و انسانی برخوردار نخواهد بود. مبارزه با هدف سرنگونی این رژیم ضرورتی است انکارناپذیر و برای رسیدن به این مهم باید با تشکل یافتن هر چه بیشتر به صفوف مبارزاتی انقلاب مترقی و انسانی زن، زندگی، آزادی پیوست تا پس از سرنگونی رژیم بتوان به‌سوی جامعه‌ای قدم برداشت که در آن انسان‌ها بتوانند با داشتن حقوقی برابر هر چند با عقایدی متفاوت در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کنند.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *