لایحه عفاف و حجاب و شورای نگهبان - مصطفی صابر

لایحه عفاف و حجاب و شورای نگهبان – مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

لایحه عفاف و حجاب، به رایج‌ترین جوک بین مردم خوش‌قریحه ایران در دست‌انداختن حکومت پوسیده و سرهم‌بندی شده آیت‌الله‌های میلیاردر تبدیل شده است. تازه‌ترین مصداق این جوک اظهارات اخیر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان است. ایشان گفته: “این لایحه بعد از ده جلسه بررسی شورا واجد ابهاماتی” شناخته شده است! و مهم‌ترین قلم ابهام چیست؟ اینکه معلوم نیست منظور از واژه “بی‌عفتی” چیست!

چهل و چند سال است که این حضرات با چماق “بی‌عفتی” و حجاب بر سر زنان و کل جامعه ایران کوبیده و دریایی از خون و جنایت و عقب‌مانده‌ترین اخلاقیات را راه انداخته‌اند که تازه‌ترین قربانی آن همین آرمیتای زیبای همه ما است که دلمان پیش او و خانواده اوست. اما حالا شورای نگهبان می‌گوید لایحه حجاب و عفاف ابهام دارد چون “بی‌عفتی” و چیزهای دیگر در آن به‌درستی تعریف نشده و باید به مجلس برگردد و اصلاح شود.

واضح است که حضرات شدیداً در مخمصه افتاده‌اند و این مخمصه عبارت از این است که غول حجاب و آپارتاید جنسی آنها عملاً فوت کرده و جسد آن روی دست حضرات مانده است. اساساً به همت زنان و دختران قهرمان ایران و البته به قدرت انقلاب زن زندگی آزادی، حجاب اجباری و راستش کل فرهنگ جمهوری اسلامی عملاً و در ابعاد وسیعی ملغی شده و تلاش‌های حکومت برای حفظ آن به مضحکه‌ای چون لایحه حجاب و عفاف تبدیل شده که حتی شورای نگهبانشان را هم دچار پرت‌وپلاگویی کرده است.

لذا نگرانی واقعی حضرات این است که وقتی این‌همه جریمه و بگیروببند و تعقیب و محدودیت و تبعیض جواب که نداد هیچ بلکه موج وسیع‌تری از بی‌حجابی و اعتراض به آپارتاید جنسی راه انداخت آن‌وقت چه کنیم؟ آیا چیزی از جمهوری اسلامی باقی می‌ماند؟ مبارزه زنان و مردم قهرمان ایران علیه حجاب اجباری، جمهوری اسلامی را با بحران وجودی روبرو کرده است. اما سردرگمی و آشفتگی جمهوری اسلامی حول مقابله با حجاب و این لایحه کذایی پیام روشنی به زنان و دختران و همه مردم ایران دارد؛ و آن این است که در براندازی کامل حجاب و درهم شکستن آخرین مقاومت‌های جمهوری اسلامی مصمم‌تر از همیشه گام بردارند.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *