صدای بلند آرمیتای عزیزمان باشیم - حزب کمونیست کارگری ایران

صدای بلند آرمیتای عزیزمان باشیم – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۲۵ روز است که مردم نگران زندگی آرمیتا گراوند هستند که با ضرب و شتم “حجاب بان” حکومت اسلامی به “جرم” بی حجابی به کما رفته است. ۲۵ روز است که در کنار پدر و مادر آرمیتا، ما خانواده بزرگ او در ایران و جهان، منتظر هستیم تا دختر نوجوان عزیزمان چشم بگشاید و به آغوش خانواده بزرگش، مردم بپاخاسته علیه جمهوری اسلامی، برگردد. خانواده بزرگی که با قتل حکومتی مهسا/ژینا، به انقلابی بزرگ، انقلاب “زن، زندگی، آزادی” برای سرنگونی حکومت اسلامی دست زدند.

این بار هم  حکومت اسلامی به روش همیشگی‌، در قبال جنایتش علیه آرمیتا، همان اعمال و رفتار شنیعی را در پیش گرفته است که  یادآور رفتارش بعد از قتل حکومتی مهسا- ژینا امینی است: آرمیتای به کما رفته را به بیمارستان نظامی منتقل کردند، بیمارستان را به دژ نظامی تبدیل کردند، اعلام کردند “افت فشار خون” باعث شده بر زمین بخورد؛ خبرنگاری که قصد تهیه گزارش داشت را دستگیر کردند؛ مادر آرمیتا را  بازداشت کردند؛ پدر و مادر نگران و مضطرب را تهدید کردند که اطلاع رسانی نکنند؛ وادارشان کردند که در مقابل دوربین تلویزیون بگویند که مشکل “افت فشار خون” دخترشان بوده؛ و حتی مانع حضور مادر و پدر بر تخت بیمارستان عزیز به کما رفته‌شان شدند! سناریویی شناخته شده که فقط نفرت و خشم و انزجار عمیق مردم را برانگیخته است.

بعد از ۲۵ روز دروغ و دغل و تبهکاری رسانه‌ای حکومت و اطلاعات قطره‌چکانی و متناقض، اخباری در رسانه‌ها چرخ میزند که مردم را به طور جدی نگران جان آرمیتا کرده است: خبرگزاری تسنیم اعلام کرده است “مرگ مغزی او قطعی به نظر می‌رسد”؛ خانواده تحت فشاراست که پس از “اعلام مرگ احتمالی” آرمیتا، پیکرش در سکوت خبری به جعفرآباد کرمانشاه منتقل شود؛ و افراد خانواده تهدید شده‌اند که به هیچوجه اطلاع‌‌رسانی نکنند. اخبار دیگری هم حاکی از آنست که آرمیتا همچنان تحت مراقبت است و خانواده اش امیدوارند که بهبود پیدا کند. اما بجز نهادهای امنیتی و سران حکومت هیچکس بطور واقعی نمیداند که در طول ۲۵ روز گذشته آرمیتا در چه وضعیتی بوده است. سران رژیم بخوبی میدانند که جامعه‌ در حال انفجار است و تلاش میکنند که خبر درگذشت احتمالی آرمیتا در یک روز و ساعت معین اعلام نشود تا با واکنش انفجاری جامعه مواجه نشوند.

نباید اجازه دهیم حکومت اسلامی و دستگاه امنیتی اش به این هدف کثیفشان برسند. نفس حمله حجاب بانان به آرمیتا یک جنایت حکومتی است. اطلاعات متناقض، دروغ رسانه‌ای، سناریوهای نخ‌نما و شناخته شده حکومت اسلامی خبر از فاجعه‌ای دیگر میدهد. امیدواریم این فاجعه رخ ندهد. اما نه تنها حمله به آرمیتا بلکه رفتار شنیع، مافیایی و ضد انسانی حکومت با خانواده او باید با اعتراض سراسری جامعه پاسخ بگیرد.

همه ما مردم متنفر از حکومت کثافت اسلامی، همه ما جوانان و دانشجویان، دانش‌آموزان و معلمان، کارگران و همه هنرمندان و نویسندگان، ورزشکاران و وکلا و کادر درمان و همه مردم بپاخاسته و معترض و همچنین همه ایرانیان مخالف حکومت در خارج، به میدان بیاییم و اجازه ندهیم حکومت اسلامی از یک جنایت دیگر علیه یکی دیگر از قهرمانان انقلاب زن زندگی آزادی قسر در برود. صدای بلند آرمیتای عزیزمان باشیم که صدایش توسط حکومت اسلامی خاموش شده است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *