زنان آزادی‌خواه و جسارتی بی‌بدیل - عطیه نیک‌نفس

زنان آزادی‌خواه و جسارتی بی‌بدیل – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

الناز محمدی، دبیر سرویس اجتماعی روزنامه هم‌میهن از تجربه دو ساعت بودن در بندزنان زندان اوین می‌گوید: “امروز در عجیب‌ترین، سخت‌ترین و بهترین روز زندگی‌ام، الهه، نیلوفر و همهٔ آن ستاره‌های پرفروغ را پشت آن در سیاه آهنی بند نسوان جا گذاشتم.” او که برای اجرای حکم یک چهلم از سه سال حبس تعلیقی و تفهیم دیگر مجازات‌های تعلیقی در شعبه یک اجرای احکام اوین حاضر شده بود؛ توانسته بود خواهرش و دیگر فعالان زن زندانی در این بند را ببیند و با آنها صحبت کند.
عمر بی حقوقی زنان در کشور اسلام‌زده ایران نزدیک به ۴۵ سال است. در ایران با وجود رژیمی که بر مبنای قوانین ۱۴٠٠ سال پیش، قوانینی که حتی در همان سال‌ها هم پر از تبعیض و سرکوب بوده و حتی ساده‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق انسانی زنان را به رسمیت نمی‌شناسد، زنان همواره از بدو تولد باید مبارزه کنند. مبارزه‌ای نابرابر و کشنده. مبارزه‌ای که حتی لحظات شکنجه، تهدید، تحقیر، تجاوز و به‌قتل‌رسیدن آنها را نمی‌توان تصور کرد.
اما شنیدن و دیدن این روحیه بالای مبارزاتی از زنان در ایران در تقابل با رژیمی که کلمات توحش و جنایت در توصیف حملات آن به زنان تقلیل‌گرایی است، نه فقط شورانگیز است؛ بلکه بسیار جای مباهات دارد. زنده‌باد زنانی که با چنین افق تفکری برای انسانیت، آزادی، برابری و سرنگونی یکی از زن‌ستیزانه‌ترین رژیم‌ها، جسارت را نیز پرمعناتر کرده‌اند. زنانی که نام و رنگ مبارزاتشان را به تمام دنیا زدند، جایگاه جنبش رهایی زن در دنیا را رفیع‌تر کردند، همچنان قدرتمندانه به‌پیش می‌روند و رژیم اسلامی را هر روز درمانده‌تر می‌کنند.
اما چه می‌شود که زنان مبارز و آزادی‌خواه در ایران، از سیاه‌چاله‌های نمور و مخوف رژیم اسلامی چنین باقدرت حرف می‌زنند، بیانیه صادر می‌کنند، علیه اصل نظام اسلامی شعار می‌دهند و مبارزه‌ای جسورانه را ادامه می‌دهند؟!
زنان به‌درستی عامل بی‌حقوقی‌شان را شناخته‌اند و می‌دانند که باید با مبارزه‌ای متشکل، هدفمند و پیگیر رژیم اسلامی را از میان بردارند و مذهب را از قدرت بیندازند تا زنان و به‌تبع آن تمام جامعه رنگ رهایی و انسانیت را به خود ببیند.
در ادامه این مبارزات درخشان و بی‌بدیل با حمایت و دست در دست این زنان شجاع برای هر چه قدرتمندتر کردن انقلاب “زن، زندگی، آزادی” تا نبود کامل اسلام در قدرت و جامعه‌ای عاری از تبعیض مبارزه خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *