دین مدتهاست که تعطیل شده است - میلا رسایی منش

دین مدتهاست که تعطیل شده است – میلا رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دبیر “ستاد امر به معروف و نهی از منکر” ضمن اشاره به اینکه باید به سراغ معضلات و موانعی بروند که در مسیر امر به معروف قرار دارند، گفته است: “اگر امر به معروف تعطیل شود، دین تعطیل خواهد شد”. او با اشاره به سخنان روح الله خمینی عنوان کرده است: “امر به معروف باید فرا قوه‌ای باشد، این نگاه، نشان دهنده میزان اهمیت ستاد امر به معروف است که باید احیا شود و متناسب با آن، شرح وظیفه و بودجه برایش تعیین شود تا بتواند در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کند”.

دین مدتهاست که از طرف مردم “تعطیل” شده است. مردم از دین نه تنها رویگردان شده اند بلکه از اسلام متنفرند. دین تعطیل شده است اگر چه دینداران حاکم هنوز “امر به معروف و نهی از منکر” می کنند و “حجاب بانان” هم مرتکب قتل می شوند. این ماجرا ادامه خواهد داشت تا مردم “امر به معروف و نهی از منکر” را همراه خود حکومت به زباله دان پرتاب کنند.

بر کسی پوشیده نیست که حکومت اسلامی در ایران یکی از منفورترین و جنایتکار ترین حکومت ها در تاریخ است. حکومتی که رکورددار اعدام و جنایت علیه شهروندانش است. حکومتی که بیشرمانه تلاش میکند با مسخ واژه ها و مفاهیم، جنایت خود علیه مردم را با عنوان هایی مثل امر به معروف، حفظ امنیت و‌ غیره توجیه کند.

در کنار نقش کلیدی سرکوب برای بقای حکومت، نکته حائز اهمیت در صحبت های ذکر شده، خواست بودجه بیشتر است. حکومت اسلامی که ایدئولوژی اش مدت هاست ورشکست شده است و مردم انزجار و نفرت خود از اسلام و آخوند و زنان چادری حجاب بان را هر روزه به اشکال مختلف نشان میدهند، امروز دلخوش به مزدورانی است که با پول و امکانات در کنار خود نگه داشته است. امثال این آخوند جنایت کار هم که بشدت نسبت به آینده حکومت و خودش نگران است، بر سر بودجه بیشتر چانه می زند چون ابلهانه تصور میکند “ستاد امر به معروف و نهی از منکر” شاید نجاتشان دهد.

جامعه ایران همچنان ازخشم و نفرت و اعتراض می جوشد. تنفر از اسلام به یک جنبش بزرگ تبدیل شده است. صد تا “امر به معروف و نهی از منکر” با عظیمترین بودجه ها هم نخواهد توانست حکومت را نجات دهد. دیر نیست روزی که انقلاب مجددا به خیابان برگردد و بساط این حکومت جنایتکار را برای همیشه جمع کند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *