شهروندان و نمايندگان مجلس اسلامى - جلیل جلیلی

شهروندان و نمایندگان مجلس اسلامى – جلیل جلیلی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ویدئو کلیپى در مدیاى اجتماعى پخش شده که نمونه بارزى از برخورد حاکمان اسلامى با شهروندان این مملکت را نشان میدهد. عده اى از مردم شکایت و نارضایتى خود از وضع موجود و حق کشى هایى که کارفرمایان و مقامات دولتى در مورد آنها میکنند را پیش یکى از نمایندگان مجلس اسلامى بنام علیرضا منادى سفیدان، نماینده اى از تبریز و رئیس کمیسیون آموزش مجلس، مطرح میکنند.

هر کسى این ویدئو را ندیده است فکر نکند که این نماینده مجلس به حرفهاى مردمى که در مقابلش ایستاده اند گوش میکند و مقدارى وعده و وعید تحویل آنها میدهد. نه. این فرد در حالیکه به صندلى خود لم داده است و تن خود را با صندلى به اینطرف و آنطرف میچرخاند؛ بادام و آجیل می خورد؛ گاهى نیشخندى میزند و بدون نشان دادن کوچکترین همدردى با این مردم به آنها میگوید که این مسائل به ایشان ربطى ندارد.

بله، درد مردم به مفتخورانى که به اسم نماینده مردم در مجلس اسلامى جمع شده اند ربطى ندارد. این دیگر جزئى از دانش عمومى شده است که مجلس و پارلمان نه جایى براى طرح و دفاع از حقوق مردم بلکه جایى است براى وجهه قانونى دادن به تمام تبعیضات و حق کشى هایى که در هر کشورى برعلیه مردم روا داشته میشود. مجلس و دولت با تمام ارگانهایش دستگاه هایى هستند براى حفظ امتیازات یک مشت سرمایه دار و مفتخور که بر کشورها حکومت میکنند. باوجود این در کمتر جایى از جهان بچشم میخورد که یک نماینده مجلس چنین توهین آمیز و با چنین وقاحتى با مراجعه کنندگان برخورد کند. اما اینجا ایران تحت حاکمیت جمهورى اسلامى است؛ عده اى انگل با اتکاء به نیروهاى سرکوبگر، با اتکاء به پلیس، بسیج، پاسدار، حجاب بان، بازجو، شکنجه گر، مروجین خرافات و همینطورمشتى از این لمپن ها که در مجلس اش نشسته اند زندگى بیش از ٨٠ میلیون انسان را به گروگان گرفته اند، حسابهاى بانکى شان را به قیمت فقر و محرومیت فزاینده این مردم مدام چاق تر و چاق تر میکنند و به ریش این مردم هم میخندند. ولى این عمارت پوسیده در حال فرو ریختن است. انقلابى در ایران شروع شده است که ساختن یک جامعه لایق انسان قرن ٢١ را بر ویرانه هاى جمهورى اسلامى نوید میدهد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *