مادران دادخواه، کابوس حکومت - سهیلا دالوند

مادران دادخواه، کابوس حکومت – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مهسا یزدانی، مادر محمدجواد زاهدی از کشته‌شدگان انقلاب زن زندگی آزادی، از سوی دادگاه انقلاب ساری به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است که پنج سال آن به عنوان مجازات اشد لازم‌الاجراست.

این اولین و آخرین بازداشت و حکم زندان برای خانواده ها و مادران دادخواه نبوده و نخواهد بود که از طرف یک رژیم تا بن فاسد و آدمکش صادر میشود. از دی ۹۷ تا آبان خونین ۹۸ تا انقلاب مهسا-ژینا همواره خانواده های دادخواه مورد یورش، سرکوب، زندان و حتی حکم شنیع شلاق توسط رژیم اسلامی قرار گرفته اند.

حکم زندان در تبعید و شلاق برای ناهید شیر پیشه مادرپویا بختیاری از کشته شدگان آبان خونین ۹۸، تهدید و احضار پدرمهسا- ژینا امینی، بازداشت ماشاالله کرمی پدر محمدمهدی کرمی که توسط رژیم اعدام شد، بازداشت امید قدیمی برادر فواد قدیمی از کشته شدگان انقلاب، احضار و تهدید حسن درافتاده پدر کوماردرافتاده، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که با شلیک مستقیم نیروهای سرکوب در پیرانشهر کشته شد، نمونه هایی از اقدامات سرکوبگرانه رژیم هستند.

احضار، بازداشت و تهدید خانواده های دادخواه، تداوم خشونت عریانیست که علیه عزیزانشان توسط حکومت اسلامی انجام گرفته است. واقعیت نشان می‌دهد که دادخواهی را با زندان، شکنجه و ‌حتی اعدام نمی توان متوقف کرد. مگر حکومت توانست در طول بیش از چهار دهه صدای مادران خاوران را خاموش کند که اکنون میخواهد خانواده ها را وادار به سکوت و‌عقب نشینی کند. دادخواهان نه تنها سکوت نکرده اند بلکه با اعتراضات مستمر و هر روزه خود اعلام می‌کنند که دادخواهی علیه رژیم قاتل اسلامی را تا سرنگونیش به پیش خواهند برد.

محبوبه رمضانعلی مادر پژمان قلی پور ازکشته شدگان آبان ۹۸ اعلام کرد که آبان ادامه دارد و ما مادران آبان کابوس شما خواهیم بود. خانواده های جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی با صدای بلند اعلام کرده اند در حالیکه عزیزانشان را ازدست داده اند، دیگر حتی از مرگ هم هراس ندارند. و دیدیم که چگونه متحدانه اعلام کردند: “بین ما با تن بی‌جان جگرگوشه‌هایمان بر دوش‌ و شما با زندان‌ها و شلاق‌ها و تهدیدهایتان، تنها یک جمله باقی‌ست: قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان”.

آری، ایستاده ایم ‌و مبارزه می‌کنیم برای آزادی مهسا یزدانی و‌ تمام عزیزانی که به جرم دفاع از انسان و‌ انسانیت در زندانهای حکومت اسلامی بسر میبرند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *