زنان، مبارزان بی‌بدیل رژیم اسلامی - عطیه نیک‌نفس

زنان، مبارزان بی‌بدیل رژیم اسلامی – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد رژیم اسلامی با بیان اینکه بی‌حجابی در ایران بحران نیست؛ بلکه یک مسئله است، گفت که تعداد زنان بی‌حجاب در تهران بیشتر از ۱۳ تا ۱۵ درصد نیست و وضعیت حجاب در سایر استان‌ها از تهران بهتر است و البته همین مقدار بی‌حجابی نیز نباید باشد.”

چه غرورآمیز است که هر روز شاهد دست‌آوردهای باشکوهی از مبارزات زنان در ایران هستیم که علیه قوانین زن‌ستیزانه اسلامی با دست‌خالی ایستاده‌اند؛ تا جایی که مزدوران رژیم نه‌تنها مجبور به اقرار ناتوانی در کنترل جامعه شدند؛ بلکه مثل همیشه با پروراندن توهمات ذهنی‌شان و بیان آمار و ارقام بی‌پایه‌واساس و دروغ می‌خواهند عمق شکستشان در برابر زنان را کاهش دهند. این در حالی است که ماه‌ها برای تصویب لایحه عفاف و حجاب بر سر یکدیگر زدند، قاتلانی به نام حجاب‌بان در اماکن عمومی مستقر کردند و دوربین‌هایی برای جرم‌انگاری بی‌حجابی در سطح شهر گذاشتند.

استیصال و مخمصه رژیم در مقابل مبارزات درخشان زنان تا آنجاست که فاطمه رحمانی، عضو فراکسیون زنان مجلس، کورسوی امیدی به قانون محرومیت‌های اجتماعی برای زنان بی‌حجاب دارد و می‌گوید: “حتماً باید در برابر کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند ایستاد”! غافل از اینکه حجاب را در ایران باد نبرد؛ بلکه طوفان حق‌طلبی زنان آن را برای همیشه نابود کرد.

وحشت و ناتوانی رژیم سراسر ضدزن اسلامی به جا و درست است. با وجود زنان آزادی‌خواهی که حتی در شکنجه گاهایش زیر بار قوانینش نمی‌روند، از همان جا بیانیه‌های کوبنده صادر می‌کنند، برنده جایزه صلح نوبل می‌شوند، و تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن و با کمترین امکانات صدای اعتراضاتشان را بگوش جهانیان برسانند. در مقابل این‌همه ایستادگی باید رجزخوانی کرد و به دنبال راه چاره‌ای بود.

در کنار زنان، این مبارزان بی‌بدیل علیه رژیم اسلامی که اصل نظام را نشانه گرفته‌اند تا رسیدن به جامعه‌ای سکولار و بدون مذهب رسمی، متشکل و با قدرت می‌جنگیم.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *