احمدرضا جلالی و شکستی بزرگ برای رژیم - کیوان جاوید

احمدرضا جلالی و شکستی بزرگ برای رژیم – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عفو بین‌الملل با اشاره به تأیید محکومیت حمید نوری در دادگاه سوئد، اعلام کرد احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی – سوئدی، در معرض خطر اعدام تلافی‌جویانه قرار دارد.

حلقه داستان جنایی تکمیل می‌شود. حمید نوری، یکی از عوامل قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران بعد از دستگیری در سوئد به جرم جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در کمال انصاف به حبس ابد محکوم شد. تیمی از مجرب‌ترین وکلای مدافع طی چند سال از او دفاع کردند؛ اما همه شواهد نشان داد که پشت چهره ظاهراً آرام این فرد چه هیولایی پنهان است. حمید نوری تنها یکی از جانیان شناخته شده رژیم است؛ لیست قاتلان زنجیره‌ای حکومت اسلامی بسیار طولانی‌تر است و در روز خودش صحنه مشابه محاکمه نوری برای همه آنها تکرار خواهد شد.

در تقابل با این حکم انسانی علیه حمید نوری فوراً ماشین تهدید و باج‌گیری جمهوری اسلامی به کار افتاد و احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی – سوئدی که از اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در اسارت رژیم اسلامی است یک‌بار دیگر تهدید به اعدام شد.

این خبر درست در حالی رسانه‌ای می‌شود که مردم ایران و خصوصاً خانواده‌های جان‌باختگان کشتار تابستان ۶۷ به یک پیروزی بزرگ دست‌یافته‌اند. پیروزی‌ای که نه فقط حمید نوری را در دست عدالت قضایی گرفتار کرد؛ بلکه ثابت کرد رئیسی نیز یکی دیگر از آن قاتلان زنجیره‌ای است. رئیسی و دیگر دست‌اندرکاران هیئت مرگ باید هزار بار بیشتر از گذشته مواظب سایه خود باشند تا در یکی از این سفرهای خارج کشوری خود اسیر عدالت نشوند.

حالا رژیم می‌خواهد این شکست بزرگ را روتوش کند و بگوید ما کم نمی‌آوریم. هر چند همه شواهد نشان می‌دهد که رژیم اسلامی توان آن را ندارد که احمدرضا را اعدام کند، اما همین تهدید به اعدام را باید همچون پتکی بر سر رژیم کوبید. دولت‌های اروپایی اهرم‌های مهمی برای فشار سیاسی روی حکومت دارند. از بستن سفارت و بایکوت سیاسی تا شناسایی جمهوری اسلامی به‌عنوان یک حکومت تروریست تا این رژیم نه جرئت گروگان‌گیری به خود بدهد و نه بتواند این اسرا را تهدید به اعدام کند. برای رسیدن به این هدف، این ما مردم ایران و اپوزیسیون سرنگونی‌طلب هستیم که باید چنان فشاری به دول غربی وارد کنیم تا بالاخره این قدم را بردارند تا نه‌تنها گروگان‌گیری‌ها پایان یابد؛ بلکه مبارزه مردم برای سرنگونی زودتر به سرانجام برسد و دنیا از شر این حکومت رها شود.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *