درخشش جنبش کارگری - کیوان جاوید

درخشش جنبش کارگری – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دوشنبه ۴ دی ماه مصادف با سومین روز اعتصاب و راهپیمایی باشکوه کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز است.

خواستهای فوری این کارگران: رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار ۳۸ همکار اخراج شده، همسان‌سازی دستمزد ها برابر دریافتی کارگران شرکت های فولاد همجوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل فاسد و خلع مالکیت از بانک ملی و مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی که متعلق به خود کارگران است. این کارگران در یک قدرت نمایی بزرگ اعلام کرده اند: تازه در آغاز راهیم.

همزمان با اعتصاب قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز شاهد تجمع بزرگ متحدانه بازنشستگان در تهران، کرمانشاه، قزوین و ایلام هستیم. بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع بزرگی برپا کردند. اعتراض بازنشستگان به فقر و بی تامینی و تعرضات معیشتی هر روزه حکومت به زندگی همه بازنشستگان است. این اعتراضات بزرگ می‌تواند سرآغاز حرکت‌های عظیم ۲۵ میلیون بازنشسته در سراسر ایران باشد. اعتراضاتی که می‌تواند ضربات بسیار سهمگینی بر حکومت سرمایه داران وارد کند.

در ادامه این قدرت نمایی جنبش کارگری و دیگر مزدبگیران شاهد اعتراضات بازنشستگان مخابرات در شهرهای کرمانشاه، سنندج، شیراز، شهرکرد، تبریز، اراک، خرم آباد، اردبیل و اصفهان هستیم. از جمله اعتراض بازنشستگان مخابرات به فقر و بی تامینی، تعرضات معیشتی حکومت، اختلاسها و دزدی ها و پاسخ نگرفتن خواسته‌هایشان است. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیون تومانی و درمان رایگان دو خواست فوری همه بخش‌های بازنشستگان است.

این صدای قدم‌های طبقه کارگر است که به گوش می‌رسد. صدایی که برای مردم ایران گوشنواز و مبشر حرکت عمومی جامعه به سوی سرنگونی جمهوری اسلامی و برای حکومت از راه رسیدن شعله‌های آتش سهمگینی است که می‌آید تا تر و خشک حکومت غارتگر اسلامی را با هم بسوزاند و به خاکستر تبدیل کند. این نوید دهنده سیلی است که چپاولگران اسلامی را می‌روبد و می‌برد و با خود رهایی و رفاه و آسایش اجتماعی به ارمغان می آورد. با همه توان همراه طبقه کارگر ایران شویم. اعتراضات کارگران در خدمت انقلابی است که زن زندگی آزادی پرچم زیبای آن است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *