معلم بازنشسته و نمازجمعه! - جلیل جلیلی

معلم بازنشسته و نمازجمعه! – جلیل جلیلی

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، با انتشار عکسی از محمد صفوی که نشان‌دهنده حضور این معلم بازنشسته در محل نمازجمعه است، نوشته است که محکومیت ایشان برای شرکت در نمازجمعه شهرستان بوئین‌زهرا به پایان رسیده است.

این خبر اگر برای مردمان دیگر کشورهای جهان خنده‌دار و تعجب‌انگیز باشد، برای مردم ایران روشن است که جریان از چه قرار است؛ این معلم بازنشسته به‌خاطر شرکت در اعتراضات و فعالیت‌های صنفی به شش ماه شرکت در نمازجمعه محکوم شده بود. بله، برای هر انسانی که به خرافات مذهبی باور نداشته باشد و نخواهد اراده خود را تسلیم این‌گونه باورها بکند، مخصوصاً برای مردم ایران که حداقل ۴۵ سال است نقش مذهب را به‌عنوان ابزار سرکوب به طور آشکار تجربه کرده‌اند، شرکت اجباری در فعالیت‌های مذهبی از جمله در نمازجمعه‌ها یک نوع شکنجه روانی محسوب می‌شود. مبلغین خرافات مذهبی خود بر این امر واقف‌اند و به همین دلیل دادگاه جمهوری اسلامی شرکت در نمازجمعه به مدت شش ماه را به‌عنوان مجازات این معلم بازنشسته صادر کرده بود. جمهوری اسلامی در زندان‌هایش هم از مجبور کردن زندانیان سیاسی برای شرکت در نمازجمعه‌ها به‌عنوان یک راه شکنجه آنها استفاده کرده است.

حکومت اسلامی سرمایه‌داران خود می‌داند که چه بذری کاشته و چه نفرت عمیق و گسترده‌ای را علیه مذهب و دخالت مذهب در زندگی مردم ایجاد کرده است. این حکومت با هیچ نوع ترفند و اعمال هیچ شیوه سرکوب و شکنجه نخواهد توانست جامعه را ساکت کند. به هم پیوستن اعتراضات معلمان، بازنشستگان، پرستاران، کارگران نفت و فولاد و دیگر بخش‌های جامعه و راه‌افتادن مجدد سیل خروشان انقلاب برای کندن بنیان این بنای پوسیده در چشم‌انداز است. سرنگونی جمهوری اسلامی راه را برای جاری کردن مترقی‌ترین قوانین مدنی در ایران هموار خواهد کرد. آزادی بی‌قیدوشرط اعتراض، تجمع و تظاهرات، تشکل و تحزب، جدایی کامل مذهب از دولت، آزادی داشتن یا نداشتن مذهب و آزادی نقد هرگونه باور و عقیده از جمله آزادی‌های جاری در مملکت خواهند بود.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *