درد جمهوری اسلامی یکی دو تا نیست! - یاشار سهندی

درد جمهوری اسلامی یکی دو تا نیست! – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در پی حادثه تروریستی کرمان، تبهکاری از تبهکاران حاکم می‌گوید: “۱۶ بمب دیگر در همان روز در کرمان خنثی شده است”. سپاه تکذیب می‌کند. دیگری از وجود ۶۵ بمب در سراسر کشور خبر می‌دهد. فلان نماینده مجلس می‌گوید نمی‌شود مراسم قاسم سلیمانی را به‌خاطر وجود بمب لغو کرد، این یعنی لغو خود جمهوری اسلامی! می‌خواهند با انتشار خبر “وجود وسیع بمب‌های قوی” در دل مردم هراس بیفکنند؛ اما همه چیز بر علیه خود حکومت بر می‌گردد و این خودشان‌اند که به هراس افتاده‌اند. فشار به حکومت چنان بالا گرفته که همگی به هذیان‌گویی افتاده‌اند.

درحالی‌که همگی دَم گرفتند که کار، کار اسرائیل است و تهدید کردند که هر کس هم بگوید کار اسرائیل نیست برایش پرونده‌سازی می‌کنند، ستاد نیروی های مسلح حکومت اعلام می‌کند کار اسرائیل نیست، کار داعش بوده! مردم؛ اما باور دارند: ” کار خودشان است! ”

از نوه خمینی تا فلان امام‌جمعه و هر پلشت دیگری که در این حکومت به تریبونی دسترسی دارد مدعی می‌شوند که کشتار به‌وسیله بمب موجب تحکیم نظام شده است و “دشمنان بدانند که این ترورها اثری در حرکت ملت ما نخواهد داشت؛ بلکه آن را تسریع خواهد کرد! “. حال چه حرکتی و کدام “ملت” بماند.

زنی را به‌خاطر نداشتن حجاب شلاق می‌زنند. اما بعد از مطلع شدن همگان از اجرای حکم و اینکه آن زن شجاع اصرار داشته که حجاب را حتی زیر شلاق رعایت نکند و زیر ضربات تازیانه سرود زن زندگی آزادی را خوانده و باوجودآنکه قانون رسمی دارند که می‌توانند و باید زنانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند شلاق زد و به زندان انداخت و جریمه کرد، می‌گویند: به‌خاطر حجاب ما کسی را شلاق نزدیم و ایشان به‌خاطر چیز دیگری شلاق‌کش شده است!

 

مهدی چمران عضو یکی از نهادهای مافیایی حکومت، در آخرین اظهارنظر خود می‌گوید: درد اینجاست که دیگر مردم از پا گذاشتن روی پرچم امریکا و اسرائیل خودداری می‌کنند. این حرکت یعنی تف آبدار بر صورت جمهوری اسلامی. چمران از “دستگاه قضایی” می‌خواهد مردم را از “خواب غفلت بیدار کند! ”

اینها تنها بخش کوچکی از اخبار این روزها است؛ علاوه بر اینها می‌توان به اعتراضات وسیع و اعتصاب بازنشستگان و کارگران و به اعتراض علیه اعدام و جنبش قوی دادخواهی اشاره داشت. همه اینها بیانگر این است که انقلاب زن زندگی آزادی به‌پیش می‌رود و توده مردم به درست تشخیص داده‌اند که دشمنشان همین‌جاست و جوابش را باید در کف خیابان بگیرد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *