زنده‌باد زندگی - شهاب بهرامی

زنده‌باد زندگی – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه، مهدی یراحی خواننده محبوب پاپ از طرف دادگاه انقلاب، به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. وی در ابتدای ویدئوکلیپ “روسریتو”، اثری که محبوبیت زیادی کسب کرد نوشته بود: “تقدیم به زنان آزاده سرزمینم که در خط اول جنبش زن، زندگی، آزادی، دلیرانه می‌جنگند”. ترانه “قفس بس” و سرود “زن، زندگی، آزادی” نیز که در پشتیبانی از اعتراضات مردم ایران در انقلاب جاری نوشته بود از دیگر اثرهای خوب و ماندگار یراحی هستند.

مگر اجرای حکم هفتاد ضربه شلاق توانست “رؤیا حشمتی” را ساکت کند و به تسلیم وادارد؟ مگر شکنجه‌های قرون‌وسطایی، ضربات خونین شلاق و زندان‌های مخوف این جانیان اسلامی توانست فرزاد کمانگرها، زینب جلالی‌ها، نوید افکاری ها و صدها و هزاران مبارز دلیر دیگر را به سکوت و تسلیم وادارد؟ مگر توماج و توماج‌ها را توانستند ساکت کنند؟

حکم زندان و شلاق و شکنجه و اعدام قرار است رژیم را چند صباحی از کابوس مرگش رها کند، قرار است صدای مبارزین کف خیابان را، اعتراضات سراسری کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و دانش‌آموزان، ورزشکاران و هنرمندان و در یک‌کلام صدای کل جامعه را خاموش کند. خودشان می‌دانند عبث است، خودشان می‌دانند یاوه می‌گویند و گهگاه لب به اعتراف هم می‌گشایند.

اما جامعه ساکت نشده است، مرعوب نگشته است، تسلیم نشده است، تمکین نکرده است برعکس، در مقابل تمام این سرکوبگری‌ها با سری برافراشته، استوار ایستاده تا قدم‌های بعدی‌اش را با گام‌های بلندتری بردارد. تا همین‌جا حجاب، این سنگر مقدم ارتجاع و توحش اسلامی را لگدمال کرده و برای تسخیر سنگرهای بعدی خیز برمی‌دارد. مردم ایران قطعاً جواب این احکام پلید زندان و شلاق را نیز به بهترین وجه خواهند داد و این هنرمندان مبارز و بقیه زندانیان سیاسی را تنها نخواهند گذاشت، این جنبش عظیم انسانی در طغیان بعدی‌اش، هستی را از تعفن این جانوران میکروبی و باکتری‌های خونخوار، ضدعفونی و پاک خواهد کرد. روزهای دیدنی و فراموش‌نشدنی پیش رو داریم، روزهای “جشن زندگی” آن روزها را در افق این انقلاب می‌بینیم. زنده‌باد زندگی

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *