اعتراض علیه جمهوری اسلامی در کردستان عراق - نسان نودینیان

اعتراض علیه جمهوری اسلامی در کردستان عراق – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هفتمین حمله موشکی حکومت تبهکار اسلامی در شامگاه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ به شهر اربیل و اصابت موشک‌ها به منازل مسکونی و کشته و زخمی‌شدن تعدادی از جمله یک کودک خردسال، راه‌افتادن موجی از تنفر، اعتراضات مردمی و همچنین واکنش دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان علیه رژیم اسلامی را موجب شده است.

حملات موشکی و زمینی حکومت اسلامی به کردستان عراق از سال ۱۳۹۶ شمسی، به بهانه‌های مختلف و علیه اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق شروع شد. حکومت اسلامی برای توجیه حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل، به بهانه‌هایی از قبیل “انهدام مقرهای جاسوسی اسرائیل و تجمع گروه‌های ضدایرانی” متوسل می‌گردد.

بلافاصله پس از حمله اخیر، مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، جمهوری اسلامی را به کشتار غیرنظامیان بی‌گناه متهم کرد و ادعاهای ایران درباره حمله به مقر موساد در اربیل را بی‌اساس دانست. سودانی نخست‌وزیر عراق و دیگر مقامات اقلیم کردستان و اتحادیه عرب هم علیه این حملات موشکی موضع گرفتند.

در جبهه مردم، از ۲۶ دی‌ماه تاکنون اعتراضات کوبنده، تظاهرات و تجمعات مردمی با شرکت ده‌ها هزار نفر در شهرهای اربیل، دهوک و زاخو برگزار شده است و این اعتراضات ادامه دارند. در این تظاهرات هزاران نفر از مردم علیه تروریسم حکومت اسلامی شعار دادند. فریاد “حکومت اسلامی تروریست، تروریست” در این تظاهرات، نمایشی از تنفر عمیق مردم از حکومت اسلامی است. در اروپا و آمریکا هم تا کنون نزدیک به بیست تجمع و تظاهرات با شرکت هزاران نفر علیه حکومت اسلامی برگزار شده است.

در عراق از اکتبر سال ۲۰۱۸ با اوج‌گیری مبارزات جوانان و مردم معترض علیه حکومت قومی – مذهبی، ابراز تنفر مردم عراق از حضور سپاه پاسداران آغاز شد. تصاویر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی با شعار “پهن کردن سر اژدها” و “ایران از عراق برو بیرون” در اعتراض‌ها، نشانگر این است که در عمق جامعه تنفر عمیقی از حکومت اسلامی و باندهای اسلامی و تروریستی خامنه‌ای موج می‌زند.

باید با تمام توان و قاطعانه علیه حضور نیروهای سپاه قدس و عوامل مزدور و لانه‌های تروریستی و جاسوسی حکومت اسلامی در شهرهای کردستان عراق ایستاد. باید با گسترش تظاهرات در شهرهای کردستان عراق و در سطح سراسری نیروهای جنایت‌کار و تروریست حکومت اسلامی را بیرون کرد و کنسولگری و سفارت این حکومت را بست. در همین رابطه، گسترش تظاهرات و اعتراضات مردم کردستان عراق فشاری جدی است به دولت مرکزی و احزاب حاکم در اقلیم کردستان عراق.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *