بازنشستگان علیه اعدام: ما از مرگ و از خشونت شما نخواهیم ترسید! - شهلا دانشفر

بازنشستگان علیه اعدام: ما از مرگ و از خشونت شما نخواهیم ترسید! – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اعدام جنایت‌کارانه محمد قبادلو از معترضین انقلاب زن زندگی آزادی و فرهاد سلیمی از زندانیان سیاسی عقیدتی در سحرگاه امروز به دست جلادان جمهوری اسلامی موج دیگری از خشم و نفرت در جامعه را دامن زد. معصومه احمدی، مادر زنده‌یاد محمد قبادلو در واکنش به این جنایت با صلابت گفت: محمدم، آسمانی شدنت مبارک.

گوشه‌ای از خشم جامعه را در تجمع بزرگ امروز بخش‌های مختلفی از بازنشستگان در کرمانشاه و در سخنرانی‌های پرشور آنان، می‌بینیم که با کف‌زدن متوالی تجمع‌کنندگان همراهی می‌شد. سخنانی که پاسخ محکم مردم به اعدام و سرکوب بود. یکی از سخنرانان گفت:

“آنچه از صندوق‌های رأی شما بیرون‌آمده است، فقر، فساد، بیکاری، اختلاس و استبداد مطلق، و به گور سپردن آزادی، امنیت، رهایی و رفاه بوده است. اگر سال‌هاست که جز فقر و فلاکت چیزی ندیده‌ایم، اگر سال‌هاست سرکوب و خشونت در کشور حاکم است، تنها یک دلیل دارد. خیابان فقیر است. اگر ما دچار فقر و فشار شده‌ایم به این سبب است که اسب قدرت بی‌رحمانه می‌تازد. ما بازنشستگانیم. با اقتدار خود، با قدرت همبستگی و همدلی خود ایستاده‌ایم و حقوق خود را از حلقوم شما مسئولان بیرون خواهیم کشید. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که زندگی و مرگ برای ما یکسان است. ما از مرگ و خشونت شما نخواهیم ترسید. ما اینجا با قدرت آمده‌ایم. قدرت ما اجتماع است.”

امروز این خبر در مدیای اجتماعی نیز با هشتگ‌های #اعدام_قتل_دولتی_است، #نه_میبخشیم_نه_فراموش_میکنیم می‌چرخید. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در پیامی با عنوان “نه به اعدام ” اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی را به همه مادران دادخواه تسلیت گفت و اعدام را قتل عمد حکومتی خواند. شورای بازنشستگان ایران در درج این خبر از به دار آویخته شدن این دو جوان با شنیع‌ترین حکم تاریخ بشری سخن گفت. نهاد دادخواهان بیانیه‌ای با هشتگ #ایستاده‌ایم تا پایان را انتشار داد و امیر رئیسیان وکیل محمد قبادی نیز اعدام موکلش را قتل خواند.

با کارزاری سراسری و متحد می‌توان جلوی اعدام‌ها را گرفت. کارزار علیه اعدام‌ها مدت‌هاست شروع شده و در همین هفته ابراز وجود جهانی آن را دیدیم. اتحاد سراسری علیه اعدام‌ها قدم مهمی برای هموارکردن راه پیشروی انقلاب است. با تجمعات اعتراضی علیه اعدام‌ها، با فریاد شعارهای اعتراضی علیه اعدام و سرکوب در تجمعات هر روزه‌مان و با دیوارنویسی در همه شهرها به کارزار جهانی علیه اعدام‌ها بپیوندیم.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *