وزیر امور خارجه حکومت اسلامی در نیویورک - کاظم نیکخواه

وزیر امور خارجه حکومت اسلامی در نیویورک – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جنگ در غزه موضوع بحث‌های زیادی در سطح بین‌المللی است. از روز گذشته ۲۳ ژانویه شورای امنیت سازمان ملل نشستی را در مورد این جنگ و کلاً وضعیت خاورمیانه برگزار کرده است. این جنگ به حکومت اسلامی هم فرجه‌ای داده تا تلاش کند خود را از انزوای بین‌المللی بیرون بکشد. روز ۲۲ ژانویه امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه حکومت اسلامی به نیویورک رفت تا در نشست شورای امنیت در مورد خاورمیانه شرکت کند. بخش زیادی از بحث‌ها در شورای امنیت علیه حکومت اسلامی بود که فضای جنگی و بحران را تشدید و در کشورهای مختلف بحران‌سازی می‌کند. دراین‌رابطه به حکومت اسلامی هشدارهای جدی ای داده شد.

اما نفس اینکه درست هم‌زمان با اعدام دو تن از زندانیان سیاسی، محمد قبادلو و فرهاد سلیمی، نماینده حکومت قاتلان اسلامی فرصت می‌یابد در نشست مهمی در سازمان ملل شرکت کند، بیانگر پوچ بودن و مسخره بودن چنین نشست‌ها و نهادهایی است. نمایندگان اکثر دولت‌ها حاضر به ملاقات با عبداللهیان نشدند. اما ملاقات با دبیرکل سازمان ملل و نماینده این سازمان در مورد امور سوریه و وزیر امور خارجه روسیه و لبنان با عبداللهیان کافی بود تا حکومت اسلامی جشن بگیرد و تبلیغات زیادی حول “استقبال از وزیر امور خارجه” اش راه بیندازد.

نکته مهم این است که جمهوری اسلامی امروز در میان مردم دنیا شدیداً مورد نفرت و انزجار قرار دارد و این آن عاملی است که دولت‌ها را زیر فشار جدی قرار می‌دهد که در روابط خود با حکومت اسلامی بااحتیاط برخورد کنند. به‌ویژه در کشورهای همسایه ایران، عراق و لبنان این حکومت بسیار منفور است. بعد از موشک‌پرانی حکومت اسلامی به منطقه کردستان عراق صدها هزار نفر از مردم خشمگین در شهرهای مختلف کردستان عراق دست به تجمع و تظاهرات زدند و علیه حکومت اسلامی شعارهای تندی دادند. ابعاد تظاهرات یادآور خیزش مردم عراق در سال ۲۰۱۹ بود که به انقلاب اکتبر ملقب شد و صدها هزار نفر از مردم برای اخراج جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش از عراق شعار دادند و فشار سنگینی را روی آنها گذاشتند. فضای اعتراضی در عراق ادامه دارد.

در نشست این هفته شورای امنیت در نیویورک امیر عبداللهیان جمهوری اسلامی را طرف‌دار صلح و امنیت جهانی معرفی کرد و این به طنزی شبیه بود که باعث خنده حضار شده بود. تکلیف کل این حکومت و نیروهای تروریست نیابتی‌اش را مردم با انقلابشان تعیین خواهند کرد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *