علیه اعدام‌ها با زندانیان سیاسی زن هم‌صدا شویم - شهلا دانشفر

علیه اعدام‌ها با زندانیان سیاسی زن هم‌صدا شویم – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اعدام محمد قبادلو از معترضین انقلاب زن زندگی آزادی و فرهاد سلیمی زندانی سیاسی عقیدتی موجی از اعتراض در پی داشته است. به دست‌گرفتن بنری در اعتراض به قتل محمد قبادلو توسط فردی معترض در وسط بازار تهران و فریاد مرگ بر دیکتاتور در اکباتان تهران و کرج نشانگر وجوهی از خشم مردم است.

نمونه درخشان دیگر اعتراض ۶۱ زندانی زن در اوین است. نرگس محمدی زندانی سیاسی و برنده جایزه نوبل صلح با اعلام خبر در اینستاگرامش می‌نویسد: “زنان زندانی برای زنده نگه‌داشتن نام اعدام‌شدگان و برای زنده‌ماندن صدها انسانی که در زندان‌های جمهوری اسلامی در سراسر کشور در صف اعدام‌اند، مقاومت خواهند کرد و روز پنجم بهمن‌ماه، اعتراض خود را با اعتصاب‌غذای دسته‌جمعی‌شان نشان خواهند داد.”. پیام با “صدای ما باشید علیه اعدام” ختم می‌شود. اقدام شجاعانه این زندانیان که خود در چنگ جمهوری اسلامی هستند وسیعاً بازتاب یافت.

نهاد دادخواهان در بیانیه خود در محکومت اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی و علیه اعدام‌ها، حمایت خود را از اقدام زندانیان سیاسی زن اعلام کرده و از همگان خواسته است که پنجشنبه را به‌روز اعتراض و تجمعات همگانی علیه اعدام‌ها بدل کنند. در فراخوان آنان آمده است: “فراخوان ما دادخواهان که ادامه‌دهندگان راه عزیزانمان هستیم، به اتحاد سراسری مبارزاتی علیه اعدام و سرکوب، به‌منظور هموارکردن مسیر تداوم #انقلاب_زن_زندگی_آزادی می‌باشد. از همه نهادها و تشکل‌ها می‌خواهیم #نه_به_اعدام را به شعار همگانی بدل کنند و در تجمعات و اعتصابات هر روزه خود، پرچم مخالفت با اعدام را برافرازند و از همه مردم آزادی‌خواه و مبارز می‌خواهیم که درودیوارهای شهر را با شعارنویسی، فضای رسانه‌ها را با طوفان‌های توییتری، کامنت، استوری همه‌جا را با طنین #نه_به_اعدام پر کنند. مخالفت با اعدام، همچون شعار #زن_زندگی_آزادی باید به رمز انقلاب ما تبدیل شود تا همه انسان‌های شریف دنیا هم‌صدا با ما برای پایان‌دادن به این بربریت و وحشیگری بسیج شوند. حاکمان جنایت‌کار از اتحاد ما به وحشت افتاده‌اند و با دستپاچگی عزیزان ما را قربانی کردند. باید قدرتمندتر و کوبنده‌تر از قبل برای پایان‌دادن به این کابوس وحشتناک متحد شویم.”.

هم‌صدا با زندانیان زن در اوین، هم‌صدا با نهاد دادخواهان فردا پنجشنبه را به‌روز اعتراض سراسری علیه اعدام‌ها تبدیل کنیم. گسترش اعتراضات و اتحاد سراسری علیه اعدام دو گام مهم برای عقب زدن ماشین جنایت حکومت و برای پیشروی انقلاب است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *