کارزار نه به اعدام و معلمان - شهلا دانشفر

کارزار نه به اعدام و معلمان – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

معلمان به کارزار قدرتمند نه به اعدام که کارزاری با ابعادی جهانی است پیوستند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان طی بیانیه‌ای خطاب به دانش‌آموزان، معلمان و همه مردم همبستگی خود را با این کارزار اعلام داشت. قبل از آن ده تشکل کارگری و اجتماعی و تشکل‌هایی چون سندیکای شرکت واحد، کانون نویسندگان و نهادی؛ چون دادخواهان که در همراهی با زندانیان قزل‌حصار سه‌شنبه‌های اعتراضی علیه اعدام را اعلام کرده بودند، با این کارزار همراه شدند. در صف مقدم این کارزار دادخواهان و زندانیان در بندند. مادر دادخواه گوهر عشقی است که به دنبال اعلام اعتصاب‌غذا از زندان زنان اوین و بعد هم زندانیان قزل‌حصار و نیز اعتصابات سراسری در کردستان و سمیرم کل جامعه را به اعتصاب عمومی علیه اعدام‌ها فراخواند. کارزار نه به اعدام کارزاری برای نجات جان انسان‌ها از چنگ حکومت اعدام است که به اسم رمزی برای تداوم انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل شده است. صفی قدرتمند که یک‌سرش در ایران و سر دیگرش در اقصا نقاط جهان است. کارزاری که کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان، هنرمندان و بخش‌های مختلف جامعه را در بر می‌گیرد.

شورای هماهنگی در بیانیه خود اعدام‌های اخیر را محکوم و مجازات اعدام را عملی غیرانسانی و محصول اراده اقلیت حاکم خواند. در بخشی از این بیانیه آمده است: “هر حاکمیتی که بخواهد با گسترش مجازات و استیلای سلطه به بقای خود ادامه بدهد بر مردم مغلوبی حکومت خواهد کرد که فاقد اراده بوده و در نتیجه حتی از سقوط آن نظام و دفاع از شأن خود قاصر هستند.” بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با اشاره به تجربه لغو مجازات اعدام در بسیاری از کشورها که نشان داده لغو این مجازات به‌هیچ‌وجه سبب افزایش جرم و جنایت نشده، بر لغو مجازات اعدام تأکید دارد. در آخر بیانیه شورای هماهنگی بر بی‌ثمر بودن اعدام‌ها برای عقب زدن مردم تأکید کرده و می‌نویسد: “بدیهی است تداوم سرکوب، زندان و اعدام نمی‌تواند مانع از بیان خواسته‌های بحق مردم شود، بلکه موجب خشم، نفرت عمومی و بازتولید خشونت می‌گردد.” و این پیام کل جامعه به حکومت است.

اتحاد سراسری علیه اعدام و برای پیشروی انقلاب امروز خود را در کارزار نه به اعدام نمایان می‌سازد. با قدرت به صف این کارزار بپیوندیم. فراخوان سه‌شنبه‌های اعتراضی، فراخوان گوهر عشقی به اعتصابات سراسری، گام‌هایی به جلو در این کارزار است. به این فراخوان‌ها پاسخ دهیم و صدای رسای کارزار نه به اعدام در سطح جهان باشیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *